schmoo Skrevet 2. desember 2009 Skrevet 2. desember 2009 (endret) Når jeg spiller online opplever jeg å få en lagspike ca hvert minutt. Den varer bare i et par sekunder men er jævlig irriterende da problemet ofte ødelegger for gaminga. Ved hjelp av Ping Tester bekrefter jeg at jeg får en lagspike omtrent hvert minutt. Bruker Cnet CWP-854 trådløs adapter. Har søkt litt rundt på nettet og ser at mange har dette problemet i Vista. Det skyldes visst WLAN Autoconfig. Prøver jeg å slå av denne funksjonen får jeg ikke koblet på nettet i det hele tatt. Dette har jeg forsøkt uten hell: Vista Anti Lag WLAN Optimizer Background scan disabler for Vista netsh wlan set autoconfig enabled=no interface="Trådløs nettverkstilkobling 4" (kommando i CMD) Noen som vet hvordan jeg får fikset dette? Endret 2. desember 2009 av schmoo
RulleRimfrost Skrevet 2. desember 2009 Skrevet 2. desember 2009 Kjør > "net stop Wlansvc" hindrer vista i å søke etter trådløse nett hvert minutt.
schmoo Skrevet 2. desember 2009 Forfatter Skrevet 2. desember 2009 Da ser det ut som om jeg løste problemet. Fjerna Vista-driveren til min trådløste adapter og installerte heller XP-driver. Dette alene gjorde ingen ting, men nå fungerer WLAN Optimizer. XP-driver + WLAN Optimizer = ingen spikes
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå