Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Markedsføringseksamen Første klasse BI


Anbefalte innlegg

Jeg har samme eksamen på tirsdag... Det som også er viktig å huske på; de kapitlene som case-oppgavene omhandlet! spm fra disse kan jeg med 100% sikkerthet si at kommer på eksamen! Gå gjennom de kapitlene samt læringsmålene så blir det bra dette her ;)

 

Hmm, bra poeng :) Takk! Hvordan kan du være hundre prosent sikker ? Har du kilder, eller er du bare sikker på det, ut ifra dine egne antagelser. Misforstå meg rett, er enig.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg har samme eksamen på tirsdag... Det som også er viktig å huske på; de kapitlene som case-oppgavene omhandlet! spm fra disse kan jeg med 100% sikkerthet si at kommer på eksamen! Gå gjennom de kapitlene samt læringsmålene så blir det bra dette her ;)

 

Hmm, bra poeng :) Takk! Hvordan kan du være hundre prosent sikker ? Har du kilder, eller er du bare sikker på det, ut ifra dine egne antagelser. Misforstå meg rett, er enig.

 

 

Det har alltid vært lagt vekt på de kapitlene som har omhandlet casene. Kan ikke se noen grunn til at de skal gå vekk fra det i år? Dette er også et tips jeg fikk av kompiser som nå går 2. og 3. året. :)

Lenke til kommentar

Najs! Da skal jeg lese ekstra godt på det.

 

Forøvrig, det ble spurt om det var bra å ta med eksempler som har blitt brukt i forelesning. Dette slår positivt ut, noe som kan være verdt å ha i bakhodet. Virker kanskje som en selvfølge, men kunne være de forventet at vi skulle bruke egne eksempler eller ikke eksempler i det hele tatt. De to sistnevnte er altså ikke tilfelle.

 

Noen flere tips ? Kjør på :)

Lenke til kommentar
For de som går i Nydalen og ikke er like godt i gang med forberedelsene, så kan jeg informere om at jeg har til salgs et dokument med besvarelse på alle kunnskapsmålene i faget, tilsvarende 40 sider. Pugging av de før eksamensdagen kan absolutt skille mellom karakterer.

 

Prisen er 150kr.

 

Tar du kort? Bor i Bergen, så cash vil bli en smule problematisk tror jeg.

 

Nettguide ftw ;)

 

Hvor finner man den? :)

Lenke til kommentar
MEN; noen som vet hva som menes med; b2b, b2c, b2 government, osv?! satt å bladde gjennom forelesningsnotatene mine i går, men jeg har glemt å notere ned hva det stod for/var. noen som har peiling?? :hmm:

 

 

Det du spør om er de ulike hovedtype av markeder som en bedrift retter seg mot.

B2B = Business to business

B2C = Business to customer

B2G = Business to government.

 

I tillegg til disse har vi ressursmarkedet og det globale markedet. Disse 5 er de fem hovedtypene.

 

En bedrift må ha råvarer(ressurs), de må forholde seg til myndighetene, selge/samarbeide med andre bedrifter(B2B) og selge sine produkter til forbrukerne, Business til customer.

 

 

Kjenner jeg er litt utrygg på denne eksamen. Håper på C, og om jeg er heldig en B.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...