Sultana007 Skrevet 1. desember 2009 Rapporter Del Skrevet 1. desember 2009 Hei Lurte på hvordan jeg kobler antenne kontakt i stjerne ? Lenke til kommentar
SirAmp Skrevet 1. desember 2009 Rapporter Del Skrevet 1. desember 2009 da må du ha en splitter Lenke til kommentar
Sultana007 Skrevet 1. desember 2009 Forfatter Rapporter Del Skrevet 1. desember 2009 Aha .. lurte på en liten ting til hvordan kobler jeg i selve boksen ? Kommer med coax kabelen også tar jeg skjermen og kveiler det rundt kablen når jeg er inni i boksen men, hvor skal den stive kobbern ? Lenke til kommentar
GSP<3 Skrevet 1. desember 2009 Rapporter Del Skrevet 1. desember 2009 (endret) ^Inn i hullet? Boksen? Endret 1. desember 2009 av SoapyAsHell Lenke til kommentar
SirAmp Skrevet 1. desember 2009 Rapporter Del Skrevet 1. desember 2009 hvilken boks er det du snakker om? prøver du å koble coax til tv i vanlig koblingsboks? Lenke til kommentar
Sultana007 Skrevet 1. desember 2009 Forfatter Rapporter Del Skrevet 1. desember 2009 (endret) Ja, jeg har en koblingsboks hvor det er antenne og tv , kablen kommer fra splitter .. hvordan kobler jeg i selve boksen ?? Ja, inn i hullet Endret 1. desember 2009 av Sultana007 Lenke til kommentar
GSP<3 Skrevet 1. desember 2009 Rapporter Del Skrevet 1. desember 2009 (endret) Er dette "boksen" du snakker om? Coax kabelen kobles inn der hvor pilen peker inn mot sentrum. Endret 1. desember 2009 av SoapyAsHell Lenke til kommentar
Sultana007 Skrevet 1. desember 2009 Forfatter Rapporter Del Skrevet 1. desember 2009 (endret) Oh !! det er denne kontakten ja.. mhm hvordan legger jeg coax kablene ? mulig du kunne ha tegnet det opp? ville vært svært takknemlig Endret 1. desember 2009 av Sultana007 Lenke til kommentar
GSP<3 Skrevet 1. desember 2009 Rapporter Del Skrevet 1. desember 2009 (endret) Kablene? Skal signalet gå videre til en annen antennekontakt? Endret 1. desember 2009 av SoapyAsHell Lenke til kommentar
SirAmp Skrevet 1. desember 2009 Rapporter Del Skrevet 1. desember 2009 Oh !! det er denne kontakten ja.. mhm hvordan legger jeg coax kablene ? mulig du kunne ha tegnet det opp? ville vært svært takknemlig ser du ikke pilene? dessuten skal det kun være 1 kabel hvis det skal legges i stjerne! husk å bruk kontakt med riktig demping. Lenke til kommentar
Sultana007 Skrevet 1. desember 2009 Forfatter Rapporter Del Skrevet 1. desember 2009 jeg ser pilene ja.. men, skjønner ikke helt hvor kabelen skal.. Lenke til kommentar
GSP<3 Skrevet 1. desember 2009 Rapporter Del Skrevet 1. desember 2009 (endret) Skru opp den synlige skrua så vipper du opp luka, du skal nå se to hull (fra bunnen), løsne skruen (om nødvendig) som er over hullet til venstre og strikk in coax kabelen. Fest en endemotstand på 75 Ohm i hullet til høyre. Lukk igjen den "luka" og skru til. dessuten skal det kun være 1 kabel hvis det skal legges i stjerne! Selvfølgelig, tenkte ikke helt der. Endret 1. desember 2009 av SoapyAsHell Lenke til kommentar
Sultana007 Skrevet 1. desember 2009 Forfatter Rapporter Del Skrevet 1. desember 2009 Nå skjønte jeg det helt perfekt .. <3 en liten ting til... Hvordan setter jeg på "skrue til splitter Nå går det en kabel fra splitter også ned til tv kontakten. Den på splitter'n hvordan skal jeg sette på en sånn skrue som skrur seg rundt kablen får å feste seg på spiltter i de gjengene Lenke til kommentar
GSP<3 Skrevet 1. desember 2009 Rapporter Del Skrevet 1. desember 2009 (endret) Du trenger en spesiell tang til det, kontakten (hjerneteppe ) du fester på er en F-konnektor. Aner desverre ikke hva den tanga heter. Er dette i sammenheng med skole eller? Edit: Her ser du fremgangsmåten Endret 1. desember 2009 av SoapyAsHell Lenke til kommentar
Sultana007 Skrevet 1. desember 2009 Forfatter Rapporter Del Skrevet 1. desember 2009 Tusen takk.. det var jeg lurte på <3 Lenke til kommentar
GSP<3 Skrevet 1. desember 2009 Rapporter Del Skrevet 1. desember 2009 (endret) Np Hyggelig å kunne hjelpe for en gangs skyld. Edit: Når du skal feste F-konnektoren kan det være lurt å snu den motsatt vei først (slik vi har lært det) for å trykke "nettingen" bak (du må selvfølgelig bøye den bak selv før dette gjøres), før du trekker den forsiktig ut og sjekker at det ikke er noe netting som har kontakt med kobberet. Så setter du den på rett vei og bruker tanga. Endret 1. desember 2009 av SoapyAsHell Lenke til kommentar
Sultana007 Skrevet 2. desember 2009 Forfatter Rapporter Del Skrevet 2. desember 2009 koblet mitt første kontakt idag det var ikke vanskelig i det hele tatt. Nå har jeg gjort det 1 gang og nå husker jeg det for resten av mitt liv (siramp mulig du kan logge på) Lenke til kommentar
GSP<3 Skrevet 2. desember 2009 Rapporter Del Skrevet 2. desember 2009 ^Er ikke noe spesielt vanskelig nei, måtte du kun koble opp antennekontakten(e) eller hele anlegget? Lenke til kommentar
Sultana007 Skrevet 2. desember 2009 Forfatter Rapporter Del Skrevet 2. desember 2009 Måtta bare koble 2 antenne kontakter og inn på splitter .. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå