Gå til innhold

pedal brett spørsmål

RotteHale

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

Jeg holder på å lage meg et pedal brett. Skaffet meg brett(plass til 5 pedaler), kjøpt meg en power supply.

Mellom pedalene og inn i gitaren bruker man jo vanlige jack-kabler. Kjøper man noen dyrere/bedre enn vanlige, for å hindre støy og slikt?

Hvilke ledninger trenger jeg fra pedalene til strømforsyningen? Hvor får jeg kjøpt disse? Har 5 uttak på strømforsyningen.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er selv litt usikker på dette med kabler i mellom pedalene, har selv noen "hjemmelaga" george l's kabler som jeg ser en del andre bruker.

Disse fungerer godt for meg iallefall, men har ikke så mye å sammenligne med, annet enn at billigkablene jeg hadde røyk.

Du trenger en pedalplugg lenke, selges i gitarforetninger. Eksempel

Skrevet

Ingen lenke er sterkere enn det svakeste leddet. Liten hjelp i å ha 200 kroners kabler mellom pedalene hvis du har en 40 kroners ledning mellom gitaren og den første pedalen. Kabelen fra gitaren er faktisk viktigere, rett og slett fordi det er den som det er størst sjans for at du ryker når du tar en stage dive med gitaren på ryggen, og dyrere kabler er gjerne mer solide...

Så jeg ville valgt samme slags kabel i alle ledd. Dyrere kabler gir også mindre støy og forvrengning, men du kommer til et punkt der forskjellen ikke er hørbar.

Geir :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...