Gå til innhold

Sorte "kanter" win 7 64bit m/ati- 4570 mobility


Chiller87

Anbefalte innlegg

Som sagt i topic, i lave oppløsninger, typ 800*600 (cs). Så får jeg disse sorte linjene som opptar min laptop på 15"(sorte vertikale tjukke linjer på venstre og høyre kant av skjermen. og hindrer meg i å spille med denne oppløsningen.

 

Har en Dell Studio 1555.

win7 64bit.

Cataøyst driver 09.7 (fra dell sine sider)

Fant ingen kompatible drivere til denne pcn i win7 x86, så da la jeg inne 64bit, men får fortsatt problemer. Hvilke drivere kan jeg bruke?

 

Ati Mobility 4570 HD

 

 

Beklager om denne posten er lagt feil sted. Takker for alle hjelp.

 

Jørgen

Endret av Chiller87
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Som sagt i topic, i lave oppløsninger, typ 800*600 (cs). Så får jeg disse sorte linjene som opptar min laptop på 15"(sorte vertikale tjukke linjer på venstre og høyre kant av skjermen. og hindrer meg i å spille med denne oppløsningen.

 

Har en Dell Studio 1555.

win7 64bit.

Cataøyst driver 09.7 (fra dell sine sider)

Fant ingen kompatible drivere til denne pcn i win7 x86, så da la jeg inne 64bit, men får fortsatt problemer. Hvilke drivere kan jeg bruke?

 

Ati Mobility 4570 HD

 

 

Beklager om denne posten er lagt feil sted. Takker for alle hjelp.

 

Jørgen

 

ba bumpbumpbump

Lenke til kommentar
Dette må du bare leve med, enten får du bildet strukket om spillet støtter det over skjermen din da noen eldre CS 1.6 versjoner IKKE støtter 16:9 formatet men kun 4:3 fra CRT dagene.

Så det du kjører er en gammel CRT oppløsning på en 16:9 skjerm og da blir det slik.

 

Da er det veldig rart så mange andre får det til med samme maks skjermoppløsning. Så jeg velger å ikke tro 100% på det du sier der av erfaring;) no offence

Lenke til kommentar

Som jeg sa, du kan slippe de kantene... MEN! Da blir bildet strukket, og har du holdt på med litt bilderedigering så ser du med en gang at dette er en dårlig ide...

For ATi kort om du har CCC så er det innstilling der for å få skjermkortet til å skalere bildet til skjermen, men som sagt da blir det strukket og blir ikke noe pent..

 

Det er mange som har samme problem, de fleste enten bytter til 16:9 / 16:10 oppløsning eller skalerer eller lever med det.

Om du leser noen skjermguider så vil du forstå dette problemet etter at vi gikk ifra 4:3 standarden.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...