Gå til innhold

[Løst]Sapphire 5770 på MSI K9N Diamond - funker ikke


Taxman

Anbefalte innlegg

Jeg tenkte jeg skulle ta oppgraderingen "gradvis" og bytte ut mitt x1950 med et 5770 først, og så klaske til med nytt HK og CPU ut på nyåret. Men er ble jeg lang i maska, og irritert, så jeg bestilte umiddelbart alt jeg trengte til ny pc.

 

Først trodde jeg at skjermkortet var DOA, men etter å ha surfet litt rundt så tror jeg at Sapphire kortet ikke er helt kompatibelt med pci-express 16 v. 1, selv om det i utgangspunktet skal gjøre å sette inn versjon 2 kort i versjon 1 port.

 

Er det noen som har fått Sapphire 5770 til å virke på et HK som har 16X versjon 1 slot?

 

Nå har jeg en i7, 12 gig ram, intel 25X og fett HK på vei i posten (joda, jula kom tidlig for meg i år :-) ), og jeg blir "provosert" dersom jeg får alle delene og setter dem sammen så viser det seg at det var skjermkort som var defekt, og at jeg da må vente ytterligere X dager for å få sammen ustyret.

 

EDIT : Har bygget ny PC, og skjermkortet fungerer som en drøm. Jeg kan med andre ord konkludere med at 16X v1 ikke er 100% kompatibelt med 16x v2.1 kort (selv om de påstår bakoverkompabillitet)

Endret av Taxman
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...