Gå til innhold

Kvalitet på rippa DVD


Anbefalte innlegg

Jeg benytter WinX DVD Ripper og lager filformat xvid. Er ikke fornøyd med kvaliteten. Filmene er på 2-2,7 Giga (synter det er store filer).

Når jeg lager filmene setter jeg:

 

kvaliteten på 3000 kbps (ser de viser 1500 kbps noen steder)

25 bilder pr sek.

Krysser også av for "use high quality engine"

ouput profile "orginal size and keep aspect ratio"

 

Selv da holder det ikke. Hvordal få filmen i en "tapsfri kvalitet", men selvfølgelig så liten fil som mulig. Er det andre programmer, filformater etc. Hva er best

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Nå er Xvid litt gammeldags, du burde opdatere med h264 i .mkv container, så kan du få med kapitler, subtitle, forskjellige lydspor mm..

 

Her er det en som skrev hvordan han gikk frem. Klikk på meg.

 

 

Edit glemte å nevene det at h264 rips ligger på rundt 2 - 3 gig de også, kvaliteten helt super.

 

Takk skal du faan meg ha, har rippa ca 20 dvd. Da er det bare å starte på nytt, heldivis at ikke alle 150 filmene var rippa. Hvis det er kapittler er det jo helt supert. Bruker popcorn media strimer skal se om den takler filformatet, skal uansett ha meg en HTPC (ITX), så liten som mulig så da er det bare software som er begrensningen.

Takk igjen for hjelpen, må lese mer om filformatet

Lenke til kommentar
Popcornhour skal støtte mkv helt fint, har lest at de har slitt noen ganger. Men det har med at .mkv ikke er et codec men en container som har underliggende codec som h264, DTS, AAC alt ettersom osv...

 

Bruker Handbrake til å streeme filmer. Film i H.264 gikk å spille på popcorn. Er usikker på hvilken kvalitet jeg skal velge. Ønsker en meget god kvalitet, har 1T disk og den neste blir hvertfall dobbel så stor, ikke redd for å bruke for stor plass. Det eneste er hvis overføringen til TV blir treg, kansje hakkete ved overføring.

 

Skal jeg velge AvgBitrate (kbps), i tilfelle hvor stor og skal jeg da velge 2-Pass Encoding kansje krysse av på Turbo first Pass

Skal jeg velge Constant Quality, i tilfelle hvor mange %

 

Vanskelig å vite hva jeg skal velge. Kjenner noen til programmet.

Lenke til kommentar

Hvis du ikke er redd for at filene skal ta stor plass vil jeg anbefale at du tar en full kopi av dvd-platene dine med dvdshrink eller dvd decrypter. Da tar gjerne en DVD 4-8GB, men du beholder den samme lyd- og bildekvaliteten (samt bonusmateriale (hvis du vil) og alternative lydspor) som originalfilmen. I tillegg gir dette deg muligheten til å brenne filmen tilbake på DVD hvis du måtte ønske det senere.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...