oye Skrevet 26. mai 2003 Skrevet 26. mai 2003 Jeg har WinXP pro og bruker Telenor ADSL. Benytter PPPoE for å koble meg opp. Etter hver boot må jeg vente opp til et halvt minutt før jeg i det hele tatt får kjørt i gang oppkoblingen. Virker som det er et eller annet som foregår i bakgrunnen. Hva kan det være? En service som må startes først? DHCP ting? Hadde kabelmodem før og da var dette ikke noe problem. Har noen andre opplevd det samme?
Zuul Skrevet 26. mai 2003 Skrevet 26. mai 2003 Hjemme hos meg deler vi internett oppkoplingen (Bluecom ADSL 1024/256) mellom 3 PC'er. Min PC (Win XP Pro), fatter'n sin PC (Win XP Home) og søstra mi sin PC (Win 98) Oppstarten fungerer utmerket på min PC og søstra mi sin PC Men PC'en til fatter'n sliter med oppstarten (noe lignende det du nevnte) Det tar alt fra 2 til 5 min. fra skrivebordet kommer opp til man kan bruke den. Men når jeg drar ut nettverkskabelen så oppfører den seg normalt Jeg har prøvd alt. Har en sterk mistanke om at det kan være Norton Internet Security 2003 som har skylda siden det bare er installert på fatter'n sin PC. Har prøvd å disable litt her og der uten hell :-? Oppsettet mitt er slik: D-link DI-614+ (44 Mbps mode) D-Link DWL 520 + (trådløst til søstra mi sin PC) D-Link DWL 520 + (trådløst til min PC) 3 M Cat 5 UTP fra D-Link router til fatter'n sin PC. Hva feilen kan være vet jeg ikke Du er i hvertfall ikke alene om problemet ditt :wink: Hilsen Zuul
oye Skrevet 19. juli 2003 Forfatter Skrevet 19. juli 2003 Fikk fikset problemet mitt. I nettverksinnstillingene til "local area connection" sto dhcp ip til "obtain automatically". Oppdaget i event loggen at det var warning etter hver oppstart av maskinen. Siden den ikke klarer å kontakte noen dhcp server finner den på en ip selv. Det var dette som tok tid og faktisk låste en del av operativsystemet i ganske mange sekunder. Har nå satt en fast ip til dette (den som event loggen foreslo). Problem solved.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå