Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

[Løst]Intet liv i pc


Anbefalte innlegg

Heisann!

 

Har akkurat fått tilbake ny HDD fra komplett ettersom min gamle HDD tok kvelden. Skulle sette sammen pc'en igjen idag, men etter å ha strevd lenge, nekter pc'en å slå seg på.

 

Den fungerte helt fint da jeg koblet ut HDD. Jeg koblet også den defekte harddisken inn igjen i maskinen litt etter jeg hadde koblet den ut for å sjekke om det var liv i pc'en.

 

Nå skjer det ingen ting når jeg trykker på power knappen, det eneste som viser tegn til liv er lyset til "påknappen".

 

 

Noen som vet hva som kan være galt? :( Dette er frustrerende!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Du har ikke bare dratt ut ledningen til påknappen?

 

 

hm. for å være helt ærlig vet jeg ikke hvilken av de det er. det ser ihvertfall ut som alle er koblet til der.

 

tenker du på de små kablene som blir koblet til like 1/2 pins hver?

Endret av ela018
Lenke til kommentar

Sjekk brukermanualen til hovedkortet for å finne hvilke to pinner som er til power, selv om powerknappen er koblet til, koble den fra og prøv å kortslutte de to pinnene med en skrutrekker eller mynt eller skrue eller hva du nå foretrekker.

 

Dersom ikke det fungerer, koble fra harddisken og prøv å starte

Dersom ikke det fungerer, trykk til alle ledninger sånn at ingenting sitter løst. Og sjekk nøye rundt at du ikke har mistet noen skuer ned på noe.

Dra ut allt av usb, og sjekk at ingen av usb-kontaktene har blitt knekt.

 

Da har du litt å prøve :p

Lenke til kommentar
Sjekk brukermanualen til hovedkortet for å finne hvilke to pinner som er til power, selv om powerknappen er koblet til, koble den fra og prøv å kortslutte de to pinnene med en skrutrekker eller mynt eller skrue eller hva du nå foretrekker.

 

Dersom ikke det fungerer, koble fra harddisken og prøv å starte

Dersom ikke det fungerer, trykk til alle ledninger sånn at ingenting sitter løst. Og sjekk nøye rundt at du ikke har mistet noen skuer ned på noe.

Dra ut allt av usb, og sjekk at ingen av usb-kontaktene har blitt knekt.

 

Da har du litt å prøve :p

 

hehe, er nok ikke dataflink nok til en del av det du sa der, men jeg har ihvertfall koblet fra HDD, sjekket ledninger og sjekket om det ligger skruer o.l. Ingen ting fungerte dessverre..

 

 

Jeg har ikke koblet til viften for harddisken, vil det ha noe å si? finner ikke ut hvor jeg skal koble den i :p

Endret av ela018
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...