Gå til innhold

Arch linux, mus forsvinner


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Nå har jeg hevet meg inn på skikkelig på loonix fronten og installert arch linux. Har fra før ikke store kunnskapene med *nix, men kommet meg nesten i mål ved litt (MYYE) googling. Phew, fått opp Xorg gnome og det meste nå.

 

Har imidlertid et lite problem jeg ikke finner ut av. Musepekeren forsvinner ved oppstart. For å få denne tilbake igjen må jeg bytte skjerm, og vips, da er den der. Men et *ORK* å få det til uten mus. Noen som har noen tips :ermm:

 

Forresten så ser musepekeren ut som om den er fra 1 verdenskrig når den loader noe, hvordan kan jeg få bytta den??

 

TAKK!

:)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Førstnevnte kan virke som en bug. Aller først ville jeg sjekket om den er tilstede i en xterm sesjon, for å lokalisere problemet. Deretter søke på bugtrackere, i Arch forumet og google. Om du ikke finner løsningen av det spør på #archlinux @ freenode om tips.

 

Jeg antar du mener at musepekeren er stygg? Slik bytter du peker-tema:

http://wiki.archlinux.org/index.php/X11_Cursors

Lenke til kommentar
Førstnevnte kan virke som en bug. Aller først ville jeg sjekket om den er tilstede i en xterm sesjon, for å lokalisere problemet. Deretter søke på bugtrackere, i Arch forumet og google. Om du ikke finner løsningen av det spør på #archlinux @ freenode om tips.

 

Jeg antar du mener at musepekeren er stygg? Slik bytter du peker-tema:

http://wiki.archlinux.org/index.php/X11_Cursors

 

Ah, TAKK =]

 

Når det gjelder musa forsvinner, så skjer det merkelig nok bare når jeg har to skjermer tilkoblet har jeg lagt merke til. Nå bruker jeg gnome, så jeg lurer på om det bare er en del av de mange bug'ne som er på den nye releasen. Lurer på om jeg skal prøve meg på fluxbox eller noe annet

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...