Gå til innhold

Kjøp av grafikkkort?! Trenger hjelp:)


Anbefalte innlegg

Hei jeg er nå på utkikk etter ett nytt grafikkort til min stasjonære Pc.

 

Jeg har tenkt litt på dette : Radeon His Ice Q ddr3 1Gb ram

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=485224.

 

Men jeg vet ikke om dette kommer til og passe i mitt system? om dette blir en flaske hals?

Skriver litt om mitt oppsett her: ( det er ikke det beste men Pcen brukes bare til Cs 1.6, Css og Csz)

 

Asus M2v-Mx ( Micro ATX, Det støtter Pci-e 16x)

 

Kingston 1.5 Gb ram DDr2

 

Samsung spinpoint 200 gb Hdd (s-ata) ( denne er desverre ute av drift men en 80 gb Sata Disk er på plass i stedet, venter på Disken fra reprasjon )

 

Nvidia Gforce 6200 spesial edition 512 MB ram

 

Chieftec Dragon Full Tower

 

Chieftec 350-400w ( er ikke helt sikker )

 

Blir Glad for alle svar smile.gif, hvis noen har tid så hadde det vært kjempe hyggelig og lagt med en link hvis noen har en forslag til ett bedere Grafikk kort)

 

Med Vennlig Hilsen HardwareGeek

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

dersom du kun skal spille de spilla du her nevner holder det kortet fra komplett lenge i massevis. :) skal du derimot oppgradere pc'n i nærmeste fremtid kan det være lurt å kjøpe noe litt dyrere.

 

velger du et radeon kort kan for eksempel "merkenavn" radeon 4800 1Gb DDR5 være interresant =) rett over 1000 lappen.

Lenke til kommentar
dersom du kun skal spille de spilla du her nevner holder det kortet fra komplett lenge i massevis. :) skal du derimot oppgradere pc'n i nærmeste fremtid kan det være lurt å kjøpe noe litt dyrere.

 

velger du et radeon kort kan for eksempel "merkenavn" radeon 4800 1Gb DDR5 være interresant =) rett over 1000 lappen.

 

Hehe ja jeg tror det holder jeg å :)

 

Men fortell litt mer om det Radeon skjermkortet? det kan jo være en mulighet det?

 

Men åssen blir oppsettet på min data da?, blir det mange flaskehalser? Eller tror du det er greit som det er ?

 

Har Foressten AMD Athlon 64 2,20 ghz prosessor i den;)

Lenke til kommentar
4870 var et av de aller beste kortene da det kom. mange vil si DET beste. Iallefall med tanke på kraft pr krone. Skulle jeg selv ha kjøpt meg et skjermkort i en ikke så alt for kraftig pc hadde jeg nok valgt dette kortet.

 

Ok takk :D da er også dette under vurdering.

 

Vet om hvor jeg får det billigst ? Komplett kansje de har jo god service..?

 

Tusen takk anyways

Lenke til kommentar
4870 var et av de aller beste kortene da det kom. mange vil si DET beste. Iallefall med tanke på kraft pr krone. Skulle jeg selv ha kjøpt meg et skjermkort i en ikke så alt for kraftig pc hadde jeg nok valgt dette kortet.

 

Ok takk :D da er også dette under vurdering.

 

Vet om hvor jeg får det billigst ? Komplett kansje de har jo god service..?

 

Tusen takk anyways

 

Da er det dette du mener ikke sant http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=423602 ?

 

Men holder det med en PSU på 350 w da? og hvilke kontakter bruker den ? (strømkontakter)

Lenke til kommentar

du bør nok oppgradere psu også ja. tenkte egentlig på ett av kortene med 1Gb Ram, og ikke det du linker til med 512.

 

på ditt andre spørsmål finner du svaret i kunde erfaringene et stykke ned på komplett siden. ser at en på komplett.no sia du linker til sliter med for liten strømforsyning, og han har 400 watt.

 

koblingsvalg vet jeg ikke hvilken (evt. hvilke) som benyttes da det ikke var særlig mye informasjon å hente fra komplett.no sia. men en overgang koster ikke mange tierene. å uansett må du jo oppgradere psuen, så da får du muligens med slike overganger. iallefall hvis du kjøper en psu med en innholdsrik bundle pakke ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...