Gå til innhold

BK: Keep out !


Enya

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Prøve meg på bildekritikk for første gang...

Det positive i dette bilde er jo den tekniske biten, det er klart, ikke fullt av støy.

 

På den konstruktive kritikk siden, kan jeg si at bilde ditt mangler blikkfang, øynene mine dras litt over alt på bilde, skilte som jeg antar skal være motivet, gjør ikke jobben sin. Det er litt for sentrert i bilde, gylnesnitt er klokt å ha i bakhode når en tar bilder, samt det lyse gresset til venstre for skiltet stjeler endel oppmerksomhet da dette er mye lysere og fremstikkende en resten av bilde. Trestammen som leder inn i bilde, gjør lite, igjen kunne vært litt kulere viss du hadde latt den lede ut av bilde? bare en ide.

 

Fortsett å eksperimenter/ta bilder i sort hvit, det blir ofte meget tøffe bilder, og husk at en mild editering i photoshop, lightroom eller lignende er gode hjelpemiddler som virkelig kan ta et bilde fra kjedelig inn i det segmentet som får folk til å virkelig legge merke til det (bare ikke gjør for mye av det).

 

Det jeg sier er egentlig, tenk på komposisjonen, og få motivet til å stikke frem.

Håper dette hjelper, og hvis en mer erfaren fotograf kommer frem med noen motstridene synspunkter, ta dem.

Lenke til kommentar

Takk for god kritikk ^aM^ :)

 

Er veldig usikker selv på om bildet er klart nok, men som ett av mine første bilder med manuell fokus er jeg fornøyd.

 

Er enig i at det ble litt rotete, prøvde å få skiltet litt på ene siden, men mislykkes dessverre med det da det var høyt gress på venstre siden som jeg ikke ville ha med. (Som du ser kom litt med)

 

Jeg har Lightroom 2 og raw filen, hvordan skal jeg gå frem for å få tonet ned det lyse gresset?

 

Når det kommer til trestammen, er det den en "halve" i høyre bildekant du mener, eller den som har rotveltet? Kan du utdype hvordan du ville fått den til å lede ut av bildet?

 

Er av kritikk man lærer :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...