Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×

blind vold mot kvinne - straff?


twarr

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Nå på lørdag skulle jeg og endel venner på konsert. Min søster skulle også. Hun og venninden satt på med en sjofør. I bilen satt sjoførens bror og kjæresten til broren. Når de kom frem til konserten, så sa kjæresten til broren at de skulle komme seg ut av bilen. De svarte at de bare skulle betale sjoføren først.

 

Broren til sjoføren velger så å ta kvælertak på venniden til søsteren min. Søsteren min prøver så å få han til å slutte å ta kvælertak på venninden, hvor da han reagerer med å slå ned min søster. Vakter kommer så for å ta han vekk, og han slår så til en vakt. Han blir kjørt bort fra stedet av broren, men politiet finner han senere på kvelden og hiver han på glattcelle.

 

Hun var på røntgen i dag, og nasen hennes er brekt. Hun blødde som en syl etter at han slo.

 

Dette er helt klart blind vold. Hun har ikke provosert til det og vold mot kvinner er helt motbydelig. Hva er strafferammene for dette? Hva er det realistisk at han får?

 

Hun har hatt mye utgifter med dette. Billetter til konsert, taxi, sjofør, legebesøk, røntgen, hvite klær med blodflekker som ikke går bort osv. I tillegg til disse utgiftene, kan han også bli dømt til en oppreising/erstatning av noe slag?

 

På forhånd takk!

 

twarr

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
De svarte at de bare skulle betale sjoføren først. ... Broren til sjoføren velger så å ta kvælertak på venniden til søsteren min.

 

Og dette er den hele og fulle saken uten mangel på noe informasjon? En anmeldelse skader uansett ikke, om dette er sant.

 

Hun har hatt mye utgifter med dette. Billetter til konsert, taxi, sjofør, legebesøk, røntgen, hvite klær med blodflekker som ikke går bort osv. I tillegg til disse utgiftene, kan han også bli dømt til en oppreising/erstatning av noe slag?

 

Vel, man får nok ikke oppreisning for utgiftene til en privatsjafør. Ellers ville jeg tatt det opp med politiet og advokat for mer informasjon.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...