Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Vanskelig damesituasjon - hjelp søkes!


Anbefalte innlegg

Okai, hai. Jeg er en 19-årig gutt, hodestups forelsket i en jente som jeg sliter veldig med å få has på. Jeg skal prøve å gjøre briefen så kort som mulig, og vil veldig gjerne ha innspill fra andre - ikke bare fordi jeg ikke klarer å bestemme meg for hva jeg skal gjøre, men fordi det alltid er bra med en second opinion.

 

Jeg møtte denne jenta gjennom en felles venn på en konsert i Januar, og vi kom veldig godt overens. Jeg likte henne godt, og hun likte meg også, men til tross for mye alkohol og det faktum at jeg ble med kameraten min og henne til hotellrommet deres, og at vi sov i samme seng den natten, skjedde det ingenting overhodet. Vi koste oss dagen etter, og jeg bestemte meg for å prøve å huke tak i denne jenta. Problemet der og da var at hun bor ca en og en halv time unna der jeg bor, og at jeg på det tidspunktet ikke hadde lappen.

 

Uansett. Vi holdt kontakten, og møttes omtrent en til to ganger i måneden på fester o.l. i Oslo, som er sånn ca mellom der vi to bor. Stemningen var god hele tiden, men det skjedde liksom aldri noe til tross for at vi sov i samme seng flere ganger, holdt sammen og holdt hender så godt som hele tiden vi var sammen, og at vi flørtet veldig mye. Gudene vite hvorfor jeg aldri kysset henne, men ikke tenk på det nå.

 

Ovennevnte situasjoner er stort sett alt vi har av erfaringer sammen, i tillegg til at jeg ble med henne og noen av hennes venner på en hyttetur til hennes hytte ved i en uke med sanseløs fyll. Der hadde jeg tenkt til å "make a move", men det ble litt for vanskelig med folk over alt hele tiden. Ja, jeg er ganske sjenert når det kommer til akkurat det å kysse en jente for første gang, og drøyet alt for lenge.

 

I august gikk jeg inn i garden, og har tjenestegjort der siden. Siden da har jeg hatt veldig vanskelig for å finne tid til å møte henne, selv om jeg så veldig vil. Vi har møttes én eneste gang siden da. Og nå tror jeg hun er på g med en annen gutt.

 

K, kort sagt. Jeg har alltid følt at det er mye mer enn bare vennskap mellom oss to, og jeg merker at det stadig er jeg som tar initiativ til å snakke sammen. Før sendte vi meldinger med hverandre hele tiden, og vi kunne snakke sammen på skype/msn til klokka fem på morgenen på en vanlig skolehverdag. Nå føler jeg at jeg sliter med noe så enkelt som å få en ordentlig samtale på facebook.

 

Jeg har bestemt meg, jeg vil ha denne jenta - og da må jeg handle fort, før det blir mer mellom henne og denne typen hun flørter med. Jeg vet at jeg har sjangs på henne, og har fått henne med på å feire bursdagen min en gang i desember (til tross for at jeg fyller allerede neste uke), for å få det til å passe så vi kan møtes. Men allerede da kan det være for sent. Jeg vurderer å ringe henne og legge alle kortene på bordet, så det kan briste eller bære - men jeg føler at det kan bli vanskelig på en annerledes måte enn det jeg er i stand til å håndtere.

 

Jeg trenger hjelp - hva skal jeg gjøre? Alle innspill og kommentarer er veldig velkomne, jeg trenger å høre noen nøytrale synspunkter. Denne jenta er så godt som alt jeg tenker på om dagen, og jeg vil ikke miste henne!

Endret av Foran
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vil, som de andre her, råde deg til å legge kortene på bordet så snart som mulig. Si det som det er, du har vært interessert i henne lenge, men at du har vært redd for å vise det. Forhåpentligvis er det ikke for sent...

Har selv vært i en lignende situasjon som denne jenta, en fyr som viste meg mye interesse, men som aldri kysset meg, eller spurte rett ut "hva som var mellom oss". Vi var 18 på det tidspunktet, så det er en stund siden. Long story short: Jeg fant en annen, han "buste ut" med den avhandlinga om følelsene sine like etterpå.

Endret av Chrizty
Lenke til kommentar

Du har brukt aaaaaltfor langt tid til å make a move, og dermed har hun trudd at du ikke er intressert. Derfor har også hun "gitt opp" noe som forklarer hvorfor praten ikke går like lett lenger.

 

Du kan, som mange her råder til, buse ut med følelsene dine, men jeg kan garantere deg at det senker sjangsene dine drastisk på denne jenta. Det å legge alle kortene på bordet signaliserer så veldig mye mer enn "jeg syns du er spesiell og nå er jeg romantisk som innrømmer mine følelser for deg" som vi gutta tror vi sier når vi åpner kjeften.

Hele handlingen av å legge alle kortene på bordet viser henne at du er en pingle som ikke tør å prøve seg og som tyr til ord som en last effort fordi du ikke tør å handle på følelsene dine. Du fjerner all spenningen hun føler rundt deg fordi hun vet AKKURAT hvor hun har deg. Du gjør deg selv underdannig ved at du legger alle avgjørelser i hennes hender, og det aller viktigste: Du legger et enormt press på henne om at hun skal svare deg med en gang. Er hun littegranne usikker på hva hun vil (noe 99% er i begynnelsen) vil beskyttelses-mekanismen i hjernen hennes slå inn for fullt, og hun vil velge den sikre veien ut, og du får den fantastiske "Kan vi ikke bare være venner?"-talen.

 

Så hør heller på frk_1337 her, som faktisk er kvinne og kan litt på området, og dra det fremover med handlinger. Hopp ut av sikkerhetsboblen din, og kjør på med massiv flørting i form av øyekontakt, kroppskontakt, smil, etc.

VIS henne at du liker henne.. Ikke si det.

 

Lykke til!

Lenke til kommentar

Dude, skal du ha størst mulig sjans her har du bare ett valg; Du er i garden, altså i Oslo? Og du har en frikveld eller to i uka? Da har du bare å entre foretrukket transportmiddel snarest, og stille opp hos henne med et svært glis og noe alá "jeg savnet deg!". Og deretter kjører du på med Smurstafas siste avsnitt.

Endret av toth
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...