Gå til innhold

Problem med systemgjenoppretting fra Time Machine.


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Her om dagen bestemte jeg meg for å installere Windows på MacBooken min vha. Boot Camp. Kjørte Snow Leopard, men fikk en feilmelding som sa at noen filer ikke kunne flyttes. Tok dermed MacBooken med til Eplehuset for å finne ut hva som var galt, og mannen bak disken sa jeg, siden jeg kun hadde Leopard-dvden og ikke Snow Leopard-dvden for hånden, burde installere Leopard, for så å kjøre Boot Camp.

 

Gjorde som mannen sa, og reinstallerte Leopard (etter selvfølgelig å ha tatt backup av Snow Leopard-systemet vha. Time Machine) Deretter installerte jeg XP, og spilte Battlefield 2 hele kvelden, med venner. Fungerte perfekt.

 

I dag bestemte jeg meg for å reinstallere Snow Leopard, uten å røre Windowspartisjonen. Booter dermed fra Leopard-cden og velger å gjenopprette systemet fra en harddisk. Etter å ha ventet på at systemet skal gjenopprettes, restarter Macen. Alt ser vel og bra ut og jeg kan høre påloggingslyden. Rett før Apple-logoen skal vises, blir skjermen grå og får en melding på fire-fem språk om at jeg må restarte MacBooken. Gjør som meldingen sier, men det hele gjentar seg.

 

I dette øyeblikk, holder jeg på å gjenopprette systemet på nytt, men frykter at noe annet er galt. Kan noen hjelpe?

 

Hilsen en som vil ha dataene sine tilbake.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei!

 

I dag bestemte jeg meg for å reinstallere Snow Leopard, uten å røre Windowspartisjonen. Booter dermed fra Leopard-cden og velger å gjenopprette systemet fra en harddisk. Etter å ha ventet på at systemet skal gjenopprettes, restarter Macen. Alt ser vel og bra ut og jeg kan høre påloggingslyden. Rett før Apple-logoen skal vises, blir skjermen grå og får en melding på fire-fem språk om at jeg må restarte MacBooken. Gjør som meldingen sier, men det hele gjentar seg.

 

Du prøver altså å innstallere Snow leopard ved å gjennopprette SL backuppen du gjorde før du innstallerte Leopard på nytt? Var det ikke slik at du ikke fikk til å innstallere snow lopard skikkelig? Kan du ikke heller prøve å innstallere SL på normal måte med retail cd-en? Eller har jeg forstått deg feil?

Endret av kakesjef
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...