Gå til innhold

Avstand for stilling av sikte


Durochris

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ikke noe fasit svar på det, skyt inn på det holdet du skyter mest på. Siden du nevner 375m/s så vil jeg gjette villt på at det er en Hatsan?

 

Da må det skikkelig montasje til og et kikkertsikte som tåler dobbelrekyl fra luftgevær, har du kjøpt en pakke er det sannsynlig at så ikke er tilfelle med resultat at kikkerten driver og flytter på seg. Vanlige ringer er ikke bra, helst skinnemontsje med stopp. Åpne sikter er selvsagt kurant :)

 

Nå er nok 375m/s også en overdrivelse, Hatsan og Gamo har det med det, overdrive mener jeg :)

 

Uansett så vil ikke fart på kula fortelle deg noe annet enn hvor mye dropp det er i fra en avstand til en annen, gitt at du kjenner kulevekt og bc på den, chairgun kan være et hjelpemiddel i så måte, etter man har kronografert og vet farten på den spesielle kula.

 

Ingen børser er helt like og det er også stor forskjell på kuler, både når det gjelder vekt og kvalitet, et tips er å bruke forholdsvis tunge kuler fra anerkjente produsenter som JSB og H&N, av rasket som sportsbutikkene selger er stort sett bare RWS Meisterkugeln brukbare men de kan nok være litt for lette for en Hatsan.

Endret av junkhouse
Lenke til kommentar
og sett det som en stor glede å drepe måker på dobbel lengde.

 

 

Hvis man ikke har noe imot å bryte norsk lov..... :roll:

 

Og miste våpen en har registrert.... våpen en kunne ha brukt på måker, helt lovlig...

 

Er i grunn ikke rart at våpenforskriften skjerpet inn når det gjaldt luftvåpen når en ser hvor mange tullinger det er rundt om...

 

Jeg har og har hatt mye rart av luftvåpen og noen som utvilsom ville fungert på langt større vilt en måker men det er forbudt å jakte med luftvåpen i Norge, dessuten har jeg bedre egnet verktøy i mange forskjellige kaliber som faktisk er lov å jakte med.

 

Enkelt valg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...