Gå til innhold

[Løst]HTC Hero Eller HTC Tattoo ?


okitrop

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hovedforskjellen du vil merke er nok at Tattoo har mindre og lavere oppløst skjerm, og at skjermen til Tattoo er resistiv og ikke kapasitiv som Hero har.

 

Det er opp til deg. Vil du bruke så mye penger som Hero koster på mobil, så er Hero det beste valget. Men hvis du vil ha en billigere, og klarer deg med det, så er Tattoo et bedre valg.

Lenke til kommentar

HTC Tattoo og HTC Hero er to ganske like telefoner på flere måter, men det er noen forskjeller. Jeg har selv en Tattoo og vurderte disse to telefonene opp mot hverandre. Her er hva jeg har funnet ut.

 

For Hero:

større skjerm

bedre oppløsning

bedre kamera

flere programmer tilgjengelig i android market enn tattoo, utviklerne må jobbe litt for å gjøre flere programmer til tattoo pga skjermstørrelsen, men dette er noe som kommer til å forbedre seg

kapasitiv skjerm (multitouch, veldig trykkfølsom)

 

For Tattoo:

FM-radio

mindre størrelse, passer bedre i lomma

resistiv skjerm (må trykke litt hardere men er mer nøyaktig, kan også bruke fingernegl eller penn)

android 1.6

billigere

kan bytte deksel

 

Begge har 3.5mm jack, gps, google maps, HTC Sense (user interface) og er veldig enkel å synce opp mot gmail.

Det er sikkert flere forskjeller mellom de to enn jeg kommer på her, men dette er nok de viktigste. For min del var det prisen som utgjorde forskjellen. 2499,- mot 3999,-.

Håper dette var til nytte.

-Robert

Lenke til kommentar

Nå er jo prisen på Magic nede i nesten 3000 kr, så da blir jo den et meget godt alternativ om du vil ha en god mobil for pengene. Har prøvd både denne og Hero, og forskjellene er minimale utover 3,5mm jack, design og Sense UI. Personlig liker jeg designet til Magic bedre, og i tillegg kommer jo Sense også til denne.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Er i samme båt selv, og klarer ikke helt å bestemme meg. Prisene på begge telefonene har gått en god del ned, og nå koster Tattoo ca 2300 kr og Hero 3400 kr. Skjermen på Hero frister, men jeg klarer ikke bestemme meg for om det er verdt mellomlegget. :/

Lenke til kommentar

Jeg bruker også Mac så jeg har lurt på hvordan det er med synkronisering med kontaktene fra Adressebok og iCal. Dette går veldig greit. Det er bare å sette opp Adressebook og iCal til å synkronisere med google, og så telefonen til å synkronisere med samme konto.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...