FranzJosef Skrevet 19. november 2009 Skrevet 19. november 2009 Vi spelade Intrigue i går och vi blev lite osäkre på kortet Upgrade. Det står at man får trashe et kort og ta et kort som koster "exactly" 1 penge mer. Da tolker jag det som at man får inte trashe et kort som koster 5 mynt och ta et nytt kort som koster 5, 4 eller mindre mynt. Utan at då får man kun ta et kort som koster 6 i mynt, altså EXACTLY 1 mynt mer enn hva man trasher. Det stemmer bra med mine erfaringer når jag har spelad på brettspielwelt. Er ni enige? Hur spelar ni det? Sen verkar det vara nån special-regel for når du vil trashe en copper, det får man gjøra utan at ta et nytt kort. Dvs man kan anvende kortet som Chapel, utan bara om det inte FINS et kort i spelet som kostar 1 mynt mer enn hva man har trashad. Og man får også trashe en provins mot en ny provins siden det inte fins et kort som kostar mer?
designer0 Skrevet 19. november 2009 Skrevet 19. november 2009 Tror du har bedre sjanse for å få svar om du spør på boardgamegeek.com
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå