Gå til innhold

Hvilken prosessor er mest fremtidsrettet?


enl

Anbefalte innlegg

Jeg skal snart oppgradere mitt "gamle" P3 system. Jeg er ganske sikker på hva jeg skal ha av hardware bortsett fra prosessoren og dens tilhørende deler.

Pentium IV Northwood eller Athlon XP+.

 

AMD Athlons' X86 kjerne er jo litt utdatert selv om den fortsatt gir utrolig god ytelse for relativt lite penger.

 

Pentium IV har en nyere kjerne samt støtte for RDRAM og evt. også PC2600 DDR-SDRAM (eks. SIS645 eller Intel 845D)

 

Kommer kommende programvare/spill til mer å være optimalisert for Intel's platform enn AMD's?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vel, som du sjølv seier har du eit "gammalt" P3 system, dvs. 2 år?

I løpet av dei neste to åra(fram til neste utskifting) vil det ikkje skje så mykje på programvarefronten at du vil merke nokon enorm forskjell på om du kjøper XP eller P4.

 

Unntaket kan vere dersom du brukar programvare som tek i bruk SSE2.

Lenke til kommentar

Vil legge til at jeg personlig venter på AMD's .13 micron CPU'er!! Altså Thoroughbred'n eller hva den nå het. Det er egentlig en AthlonXP produsert ved .13 micron, i motsetning til dagens .18 micron. Prøver i hvert fall å vente! Tror nok jeg holder ut.. men frykter at den kan ta sin tid før de CPU'ene blir relativt billige, slik at jeg kan ta meg råd til en :smile:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...