Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Hvordan formatere uten CD-ROM ?


Anbefalte innlegg

Hei, jeg har en PC som bruker IDE harddisker og hovedkortet har bare 1 IDE kontakt. Jeg kan rett og slett ikke bruke harddisk og CD-rom samtidig.

 

Noen måte jeg kan formatere harddisken min uten å måtte låne en annens PC, eller kjøpe noe ?

 

Jeg har en ekstern harddisk jeg kan bruke, jeg har også ISO fil til Windows CD og selve CD'en.

 

Takk for all hjelp! :)

 

- CulsiR

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei, jeg har en PC som bruker IDE harddisker og hovedkortet har bare 1 IDE kontakt. Jeg kan rett og slett ikke bruke harddisk og CD-rom samtidig.

 

Noen måte jeg kan formatere harddisken min uten å måtte låne en annens PC, eller kjøpe noe ?

 

Jeg har en ekstern harddisk jeg kan bruke, jeg har også ISO fil til Windows CD og selve CD'en.

 

Takk for all hjelp! :)

 

- CulsiR

Hva slags IDE kabel har du? De fleste har IDE kabel med tre kontakter, slik at man kan koble til to enheter på samme kontakt på hovedkort...

Lenke til kommentar
Jeg har sett igjennom noen få guider hvor man kan installere via USB disker osv, men det ser ikke ut som du kan gjøre dette når XP er det som er installert fra før.

Om planen er at du skal formattere hdd og reinstallere den med XP, skal det fungere fint med en minnepenn ihvertfall.. Samme hva du har på harddisken fra før av..

Lenke til kommentar
Hei, jeg har en PC som bruker IDE harddisker og hovedkortet har bare 1 IDE kontakt. Jeg kan rett og slett ikke bruke harddisk og CD-rom samtidig.

 

Noen måte jeg kan formatere harddisken min uten å måtte låne en annens PC, eller kjøpe noe ?

 

Jeg har en ekstern harddisk jeg kan bruke, jeg har også ISO fil til Windows CD og selve CD'en.

 

Takk for all hjelp! :)

 

- CulsiR

Hva slags IDE kabel har du? De fleste har IDE kabel med tre kontakter, slik at man kan koble til to enheter på samme kontakt på hovedkort...

 

Dette stemmer, så du skal ikke ha noe problem med å koble til to enheter til samme kabel. Og om dette er en "fabrikk maskin" som HP, Dell osv, de kan ha en kabel med bare en tilkobling.

 

atlef.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...