Gå til innhold

StuePC/Mediaspiller med internett leser


Anbefalte innlegg

Sånn er dealen: Jeg trenger en StuePC/Mediaspiller med følgende specs:

 

- Internett leser, ikke bare youtube-spiller. Skal kunne spille av bredbåndsfilm fra cdon.com.

- Mulighet for, eller ha en allerede, DVD eller Bluray spiller.

- Kunne spille av MKV, Xvid, H.264 og fler. Med andre ord, kunne spille av det meste.

- MÅ være enkel i bruk. Vi snakker sånn at alt styres fra en fjernkontroll. Kult hvis man kan koble til tastatur (trådløst) når man surfer på nett, men ikke et "må ha" hvis duppeditten har sånn skjermtastatur som på konsoller..

 

- Og den må IKKE bråke.

 

Jeg prøver å finne en jeg skal kjøpe til min ME-syke søster som ikke orker å gjøre stort. Derfor trenger jeg en som har alt så jeg kan gjøre det enkelt for ho.

 

Håper inderlig at noen vet om noen bra her..! :) :)

 

Btw.. Hvis den i tillegg har satelitt-mottaker-greie, slik at Canal Digital kunne gått inn på den samme duppeditten, så hadde det vært konge!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hadde jeg vert deg, hadde jeg snakket med Komplett/Netshop/PS og fått de til å komponere en stille maskin til deg. Da er du rimelig sikker på å få et bra produkt ut i fra dine ønsker. Jeg har ikke noe problem med å anbefale deg komponenter, men jeg har ingen erfaring med å bygge pcer som ikke bråker "litt". Noe viftestøy blir det uansett. Det er bedre du tar kontakt med de som selger utstyret i stedet for at noen sitter å synser.

 

Når det gjelder programvare har jeg gode erfaringer med Mediaportal, parret med K-lite kodek pack. Denne spiller av det meste du hiver på den. Hvordan det går med Mediaportal og Cdon filmstreaming vet jeg ikke.

 

Trådløs mus og tastatur er ikke noe problem å koble på. En fjernkontroll er absolutt å anbefale, jeg har selv Micro$oft MCE fjernkontroll og tastatur. Disse er for meg det ultimate "kontrollredskapet" for min stuepc, da jeg ikke liker "løsmus" liggende å slenge på bordet. Jeg vil anta at en vanlig mus vil være bedre i ditt oppsett.

 

Du sier ikke noe om størrelse og utseende til oppsettet, så en har ikke mye å gå etter.

 

Håper dette hjalp deg noe

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...