Gå til innhold

[Løst]Bang vs buck Core2 Q8300 ?


Jom-Jom

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg har tenkt å kjøpe ny prosessor (LGA 775 hovedkort) og har kikket litt på forskjellige alternativer. Og da kommer jeg til at Core 2 Q8300 må være en av de som gir mest igjen for pengene (jmf bang vs buck guiden i Skjermkort-forumet).

 

Jeg kikket på siden http://www.cpubenchmark.net/high_end_cpus.html som har rangert prosessorene etter ytelse.

 

Men stemmer dette? Eller er det en veldig forenkling av hvordan prosessorene yter og fungerer? Finnes det bedre alernativ? Prisen er 1100 kr pr i dag.

 

Takknemlig for svar

 

Mvh Jom-Jom

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
om du er gamer så er det enda GHz som gjelder... og E8400 er vel til rundt 1000kr nå..

 

er enda lite som støtter 4kjerner.. selv om vi ble "lovet" at det skulle alt bruke innen 2010 når de første kom...

Flere og flere spill støtter multicore nå om dagen, ettersom xbox og ps har flere kjerner. De fleste spill som har blitt portet fra xbox til pc støtter flere kjerner. Det er også ganske vanlig å lese om nye spillmotorer som støtter flere kjerner

Lenke til kommentar

"Sysmark 2007 Overall" er ikke "overall" for alle de testene du har på lista der, men kun for Sysmark 2007 Benchmark programmet. Det som kan være interessant å legge merke til, er at i 3 av de 4 spill testene, så er det E8400 som kommer best ut. Husk også at på lista der er det Q8400, og ikke 8300 som du nevner i din originale post, som er brukt. Det er også slik at de fleste relativt oppegående prosessorer i dag holder i lange baner til typiske hjemmebruk, alt ifra surfing og tekstbehandling og til spilling.

Lenke til kommentar
"Husk også at på lista der er det Q8400, og ikke 8300 som du nevner i din originale post, som er brukt. Det er også slik at de fleste relativt oppegående prosessorer i dag holder i lange baner til typiske hjemmebruk, alt ifra surfing og tekstbehandling og til spilling.

 

Ja, jeg er klar over at det er Q8400, men såvidt jeg har skjønt er det marginale forskjeller mellom Q8300 og Q8400.

 

Men det er jo ellers et veldig bra svar som jeg tolker dithen at det ikke har den helt store betydningen hva man velger av prosessor i den klassen.

Dermed har jeg bestilt Q8300 siden det er nettopp FarCry 2 jeg har kjøpt og dermed det ene spillet som den er bedre enn E8400 til :)

 

Takk for svar!

 

Mvh Jom-Jom

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...