Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Får opp Bluescreen når jeg starter PCen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hadde hatt PCen hos Elkjøp for at de skulle montere et nytt skjermkort som støttet DirectX 11. Når jeg fikk den tilbake, måtte jeg installere Windows Vista Service pack 1 og 2 for å kunne installere DirectX 11. Når jeg hadde installert Servicepack 1 måtte jeg restarte PCen slik at oppdateringene skulle lagres. Når PCen slo seg på igjen trodde jeg det skulle gå greit, men så kom Bluescreen opp og da prøvde jeg nesten alt mulig. Har fortsatt ikke klart det. Vet noen hvordan man får fikset det. Vet at jeg må få opp noe sånt som console for vista, men jeg vet ikke hvordan jeg gjør det eller hva jeg skal skrive. Har vært sånn i to dager nå og skjedde på lørdag på kvelden og i hele dag.

Kan noen hjelpe meg?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hmm, kan hende at ved bytte av skjermkort så har pc begynt å surre, prøv å kjør recovery med pc sitt image... eller en helt orginal os cd/dvd. Annet godt svar har iallefall ikke jeg. Beklager hvis det ikke hjelper.

Skrevet
Hadde hatt PCen hos Elkjøp for at de skulle montere et nytt skjermkort som støttet DirectX 11. Når jeg fikk den tilbake, måtte jeg installere Windows Vista Service pack 1 og 2 for å kunne installere DirectX 11. Når jeg hadde installert Servicepack 1 måtte jeg restarte PCen slik at oppdateringene skulle lagres. Når PCen slo seg på igjen trodde jeg det skulle gå greit, men så kom Bluescreen opp og da prøvde jeg nesten alt mulig. Har fortsatt ikke klart det. Vet noen hvordan man får fikset det. Vet at jeg må få opp noe sånt som console for vista, men jeg vet ikke hvordan jeg gjør det eller hva jeg skal skrive. Har vært sånn i to dager nå og skjedde på lørdag på kvelden og i hele dag.

Kan noen hjelpe meg?

Installerte du skjermdrivere før du installerte servicepack 1?

Hvis så er tilfelle, ville jeg rollet tilbake til før servicepack 1.

Avinstallert skjermdriver + kjørt driversweeper.

Installert SP1/SP2 + oppdateringer.

Så installert skjermdriver.

Skrevet
Hmm, kan hende at ved bytte av skjermkort så har pc begynt å surre, prøv å kjør recovery med pc sitt image... eller en helt orginal os cd/dvd. Annet godt svar har iallefall ikke jeg. Beklager hvis det ikke hjelper.

Tror elkjøp installerte de nødvendige skjermdriverne for meg skal høre med dem i dag.

Kan noen hjelpe meg?

Installerte du skjermdrivere før du installerte servicepack 1?

Hvis så er tilfelle, ville jeg rollet tilbake til før servicepack 1.

Avinstallert skjermdriver + kjørt driversweeper.

Installert SP1/SP2 + oppdateringer.

Så installert skjermdriver.

Tror Elkjøp installerte de nødvendige skjermdriverne for meg. Skal høre med dem i dag så sier jeg ifra.

Skrevet
Tror Elkjøp installerte de nødvendige skjermdriverne for meg. Skal høre med dem i dag så sier jeg ifra.

Kan være driverkonflikt med SP1.

Last ned siste versjon av skjermkortdriver.

ATI: http://support.amd.com/us/gpudownload/Pages/index.aspx

Nvidia: http://www.nvidia.com/Download/index.aspx?lang=en-us

Prøv å avinstallere skjermdriver, reboot og kjør driversweeper i sikkermodus.

http://www.guru3d.com/category/driversweeper/

Reboot.

Installer ny driver.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...