Gå til innhold

BIOS grafikk problemer


xlate

Anbefalte innlegg

Har hatt noe grafikk driver problemere tidligere, men nå er det "OK".

 

Problemet jeg sitterigjen med er at ved oppstart er grafikken forstyrret.

Jeg har P4PE/GE hovedkort og ved oppstart kommer ett bilde med texten ddr333 (Stort rødt og prangende) det er nå som om det er på TV når signalene blir forskjøvet (3-5 bilder oppå verandre og forskjøvet.)

 

Ved oppstart av Windows får jeg ett bilde, svart med XP logoen og en tidsindikator, dette bilde er helt på tryne, her er det som om biter er flyttet rundt feil som om det var ett puslespil på blåbær tur.

 

Når windows er startet er alt ok!!

 

Idag tok jeg ut bios batteri 1 minutt og det hjalp ikke noe! :cry::cry:

 

Noen som har noen glupe ideer???

 

PS. om jeg går inn i bios oppsett i starten har jeg store problemer med å finne ut hva som står der, det er biter og kollonner som forskjyves!

 

xlate

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Virker som du har et hk med innebygget og enablet skjermkort - er det i845ge chip, men med skjermkort i agp-slot, så bør vel vga disables i bios.

 

Virker fornuftig, jeg skal se om jeg kan gjøre dette i kveld og gir en tilbakemelding!

 

xlate

Lenke til kommentar
Virker som du har et hk med innebygget og enablet skjermkort - er det i845ge chip, men med skjermkort i agp-slot, så bør vel vga disables i bios.

 

Virker fornuftig, jeg skal se om jeg kan gjøre dette i kveld og gir en tilbakemelding!

 

Hvordan disabler man VGA driver i BIOS på et ASUS P4PE/GE kort??

 

xlate

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...