Gå til innhold

MLM - Ikke pyramide GPNWORLD.. Jaha?


Alcon

Anbefalte innlegg

Her en dag for en stund tilbake dukket dette opp på min facebook.

post-49507-1258202435_thumb.jpg

 

Her er det noen som har blitt lurt med på pyramidespill var min første tanke. Cirka en dag gikk og jeg fikk en mail fra denne fruen... Jeg svarte at jeg er ikke interessert i pyramidespill og ting som er på kanten med loven. (Såvidt det er meg bekjent har ikke lest loven selv.. enda.)

Jeg fikk mer info men hun var ikke interessert i å forklare til meg hvis jeg ikke var interessert men bare ville ha info.

Og i hele denne prosessen syns jeg det virker som "standard" pyramidesalgtriks...

Får link til denne videon som skal bekrefte at det ikke er noe tull.

 

http://www.kirsti.gpnworld.com/step2-no.asp

post-49507-1258202671_thumb.jpg

post-49507-1258202681_thumb.jpg

post-49507-1258202690_thumb.jpg

 

Og etter å ha sett den filmen så lurer jeg på hvordan i all verden hun kan være så dum og naiv? Eller er det jeg som er dum og ikke skjønner forskjellen på pyramide og seriøs "bussines", som hun så pent kaller geskjeften sin. Det hele handler jo tross alt om å samle et "team"

 

Kan noen forklare meg hvorfor dette ikke er pyramidespill?

Eller gi meg bekreftelser på at det faktisk er det?

Har dette vært oppe i media eller har noen statlige/private instanser engasjert seg på noen måte?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Regel #1 innenfor pyramidespill: Nekt for at det er et pyramidespill

 

 

Opplegget, og sales pitchen de bruker er nesten identisk med det som ble brukt i Nature's Own eller Nature's Best eller hva det var de het helt på slutten av 90 tallet. Der var det nødvendig for folk å verve kun to personer under seg tror jeg, og selv det viste seg å ikke være realiserbart i praksis over så fryktelig mange ledd. Her er det lagt opp rundt at man skal verve 5, som alle skal verve 5 osv. Kommer aldri til å skje.

 

Kan jo også se denne linken her, som beskriver de typiske kjennetegnene:

http://antibiomatika.net/arkiv/2004/11/pyramidespill-mlm

 

Hvilke varer er det du skal flytte forbuket ditt over til? La meg gjette, de skal selge deg varer "som du uansett hadde kommet til å kjøpt", du skal bare få dem fra dem og ikke fra Rema 1000?

Lenke til kommentar

Vanskelig å si, pyramidespill er ofte direkte knyttet til svindel. Det vil si at det ikke er noen relle verdier tilgrunn eller at neon toppmenn stikker av med alt.

 

Dette ser ut til å være et mer klassisk MLM-selskap eller nettverksselskap. Det må ikke være svindel av den grunn, selv om salgstriksene og argumentasjonen ofte kan være den samme.

 

At de lover gull og grønne skoger får så være. Omtalen av selskapet bak, Nu Skin, på nettet går ofte på at produktene er bra men at de behandler sine selgere dårlig. Det er vel slik det blir penger :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...