Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

[Løst]Ram-feilmelding 3ds max


Anbefalte innlegg

Kjøpt meg ny pc. Først så var det nokke galt med strømforsynga. Men fekk ny med komplett. Så istalerte eg windows 7.

Instalerte batman som fulgte med pcen.Det funka fint ei lita stund så fikk ei bluescreen. Den forsvant så fort att eg ikkje kunne se ka som stod der, på akkurat same scena klikka det igjenn. Så testa eg 3ds max men der fikk ei ram-feilmelding. Eg leita på nettet etter andre som hadde same problemet, det var ein som hadde det men med han fungerte det og stille volten på ramen opp litt, eg prøvde det men det verka ikkje.

Kan nokken hjelpe meg?

Endret av MSbone
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Prøv denne bios instillingen:

 

Advanced CPU Core Features:

Intel® Turbo Boost Tech. "Disablet"

CPU Cores Enabled "All"

CPU Enhanced Halt (C1E) "Disabled"

C3/C6/C7 State Support "Disabled"

CPU EIST Function "Disabled"

 

Edit: Skal bare si hva de bios inst. er, hvis du er skeptisk.

 

Det du gjør med de bios justeringene, er at du har skrur av strøm spare tullet, og Intel TurboMode som klokker opp cpu til 2.8GHz av og til, men å klokke opp en pc som er ustabil, er ikke så smart. Det er grunnen til at jeg vil du skal disable den. Med de instillinger fungerer cpu bare på 2.66 GHz, og virrer ikke opp og ned, fra langt under 2.66 GHz, og opp til 2.8 GHz.

Endret av ask99
Lenke til kommentar

I denne tråden https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1165362&hl= er det også noen som strever med det hovedkortet. + har sett flere rundt omkring. + endel andre som strever med p55 chipset.

 

Jeg har sett folk streve med både corsair, crucial og ocz ram.

 

Med denne http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=495976 pakken var det dette som fungerte for meg ;

 

Under Minne innstillinger satte SPD til 10

Satte "Memory Enhanced performance " til standard

Økte spenning på rammen til 1,6 V

 

Disabled følgende ; C1E, C3/C6/C7 State, og CPU EIST Function.

 

Flasha Bios fil F4.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...