Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Compaq CQ60-117EO booter ikke fra HDD(Laptop)


Anbefalte innlegg

Hei.

 

Jeg har en Compaq CQ60-117EO laptop som ikke vil boote fra harddisken.

 

Problemet oppsto etter at jeg hadde laget en ny brukerkonto, og jeg skulle reboote av en eller annen grunn. Ved standard booting kom jeg bare til en sort skjerm, hvor jeg kunne bevege musepekern, men ikke noe mer. Dette er rett f0r login screen med brukerkontoer osv kommer opp.

Jeg testa ogsaa sikkermodus et par ganger. Da kom jeg saa langt som til bakgrunnen til login screen.

 

Etter mye mas og kjas tenkte jeg at jeg skulle formatere, hadde jo en windows 7 beta liggende. Men fikk ikke boota fra den cden. Pr0vde saa med XP, og det boota fint. Starta installasjon av xp paa en del av partisjonen, men da jeg kom til den delen av installasjonen hvor man booter fra HDD, (pcen rebooter og skal bootes fra installasjonsfilene som er lagt over paa HDD) ville den ikke boote, og skjermen var bare sort.

Pr0vde saa aa formatere hele partisjonen og installere XP paa nytt. Samme problem.

Jeg pr0vde saa aa kj0re ubuntu 9.10 live fra en USB pin, og det er det jeg sitter paa naa. Det funka fint, og jeg pr0vde aa installere hele OSet (9.10 altsaa), og installasjonen gikk fint, helt til jeg skulle boote opp fra HDD. Da var skjermen helt sort akkurat som under XP installasjonen.

 

Saa, hva er problemet? Jeg har ikke recovery DVDen, burde jeg pr0ve aa faa tak i en slik, eller rett og slett bare pr0ve aa installere vista siden det er standard OS paa maskinen (Vet om flere som kj0rer andre OS paa denne).

 

Hjelp

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...