Gå til innhold

C#: [Løst]Tekst tegnes forskjellig etterhverandre :/


Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Hei!

 

Jeg får en merkelig feil under rendring av tekst

 

Det som er fnodig er at to nesten identiske kall etterhverandre gir forskjellig resultat

behold:

 

post-31659-1258050579_thumb.png

 

Dette er disassembleren(til høyre) til en Virtual Machine jeg har laget (du ser editoren til venstre, dette er et enkelt Hello World eksempel)

 

De to tekstrendringskallene ser slik ut:

 

int margin = 64;
int height = display.Font.Height;
fixed (VMInstruction* arr_ptr = array_data)
{
byte* ptr = (byte*)arr_ptr;
var g = e.Graphics;

for (int i = hs.Value; i < m_data.Count; i++)
{
	for (int j = 0; j < 8; j++, ptr++)
	{
		g.DrawString(ptr->ToString("X"), Font, Brushes.Black, margin + j * 20, i * height);
		g.DrawString(VMProgram.Disassemble(m_data[i]), Font, Brushes.Black, margin + 200, i * height);
	}
}
}

 

 

Noen som har vært borti noe lignende? Jeg er litt for irritert til å sitte å plundre med akkurat dette nå (UserControl-designeren irriterte meg ved å stacke feilmeldinger inntill jeg lukket designeren)

Endret av GeirGrusom
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Dette er disassembleren(til høyre) til en Virtual Machine jeg har laget (du ser editoren til venstre, dette er et enkelt Hello World eksempel)

 

Dude...har du lagd en virtual machine?

Skrevet (endret)

Ja, programfilen ligger i Tips og triks kategorien :)

Har ikke kommentert kildekoden, og har derfor ikke lagt den ut.

edit: programmet er foreløpig bare en assembler, en disassembler og mulighet til å kjøre programmet, og det spørs om jeg gidder å gjøre noe mer ut av det siden jeg har nådd dit jeg ville.

Endret av GeirGrusom
Skrevet (endret)

Det er egentlig bare en teoretisk prosessor, ikke noe nyttig program i seg selv. Grunnen til at jeg skrev den, var fordi jeg lurte på om jeg skulle få med noen i klassen til å implementere dette i VHDL(vi har et VHDL prosjekt etter jul) så er den ikke lenger teoretisk. Jeg må selvsagt skrive en ray-tracer i assembly, men det blir jo bare gøy ^^

 

edit: og det er kjekt å ha et utviklingsverktøy med simuleringsmuligheter dersom en faktisk skal skrive programmer til en slik FPGA basert prosessor.

Endret av GeirGrusom

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...