Gå til innhold

Hva skal jeg velge?


bad__ip

Valg av laptop  

5 stemmer

  1. 1. Laptop

    • HP Envy 15 - kr. 15 000
      1
    • Alienware M15x - kr. 18 000
      2
    • Dell Studio XPS 16" - kr. 16 500
      2


Anbefalte innlegg

Hei, skal kjøpe meg ny laptop, den skal brukes til litt spilling, BF2, Modern Warfare 2 og TrackMania Nations :w00t:

 

Kom gjerne med andre forslag, men har noen minimumskrav krav:

- Intel i7 prosessor

- 4 GB DDR3 ram

- 160 GB SSD eller 500 GB 7200rpm Harddisk (Helst SSD)

- Stilig design

- FullHD oppløsning.

 

:innocent: Finn meg noe bra, eller stem!

Endret av bad__ip
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
En Dell Studio XPS 16" til 16.500?!? Hvordan er dette mulig? Katta i sekken for den prisen!

 

Har du i det hele tatt vurdert Clevo W860CU? Den beste av de laptopene.

 

Multicom PC'en blir ALT FOR DYR da jeg kaster på SSD harddisk og 4 GB Ram, samt at jeg skal ha FullHD, prisen kommer da opp i 17k, da går jeg heller for Dell Studio XPS, som også har i7 920, 4 GB ram, greit skjermkort og 256 GB SSD disk til 16 500, da får jeg også en PC som lever lenge, og ikke støyer like mye som Multicom laptopen....

Lenke til kommentar
Til det bruket trenger du ikke en i7 920XM, som forøvrig er ganske overpriset av Dell om jeg ikke husker helt feil.

 

Om du har råd til en veldig dyr 256gb SSD og en overpriset 920XM som du ikke trenger, vil jeg tro du har råd til en "alt for dyr" W860CU.

 

Men jeg vil ikke ha en stygg og bråkete Multicom pc, da går jeg heller for HP Envy.

 

Her er specsa jeg har satt opp på Dell Studio XPS :D

 

 

PROSESSOR Intel® Core™ i7 Processor 720QM (1.60Ghz, 6MB cache)

OPERATIVSYSTEM Win7 Ultimate 64bit kommer

MICROSOFT-PROGRAMVARE Microsoft® Works 9.0 - norsk

KUNDESTØTTETJENESTER 1 year of coverage included with your PC

SIKKERHETSPROGRAMVARE McAfee® Security Centre - 15 Month Protection - Norwegian

Du har valgt 15 måneders beskyttelse .

LCD White Leather back cover : 16" (inch) Truelife 1080p Full HD RGBLED Edge to Edge Display

MINNE 4096 MB 1333 MHz tokanals DDR3 SDRAM [2 x 2048]

HARDDISK 256 GB Solid State SATA-disk

GRAFIKKORT 1GB ATI® Radeon™ HD 4670 graphics card

OPTISK(E) STASJON(ER) Internal DVD+/-RW (DVD & CD read and write) Slot Load Drive

PRIMÆRBATTERI 9-cell 85Whr Lithium Ion battery

TV-TUNER OG FJERNKONTROLL Ikke integrert TV-tuner

 

 

Endret av bad__ip
Lenke til kommentar
Til det bruket trenger du ikke en i7 920XM, som forøvrig er ganske overpriset av Dell om jeg ikke husker helt feil.

 

Om du har råd til en veldig dyr 256gb SSD og en overpriset 920XM som du ikke trenger, vil jeg tro du har råd til en "alt for dyr" W860CU.

 

Eller en Multicom W760CU på sparebluss :!:

Da kan du klaske på SSD, for HD er hemskoen med i7.

Litt svakere GPU, men godt nok.

 

For min del har jeg grublet på Asus G51J en stund, men den leveres ikke før uke 51, og ser at Norek har overpriset den her i Norge. Komplett vil ha 15K for den, og det er minst 2K for mye. Er på vei til å bestille en W760CU nå, grunnet den har skjermporten på venstre side, og ikke høyre som W860CU har (som jeg helst ville hatt). Venter med SSD til neste år når prisene på minst 250 GB har halvert seg.

Lenke til kommentar

Ingen av maskinene i avstemningen din er verdt prisen. Generelt er det beste å gå for en PC du kan konfigurere opp selv dersom man har mange spesielle krav man ikke har lyst til å fire på. Ellers blir det gjerne å betale kraftig overpris for å få noe som i det minste ligner (HEI ALIENWARE).

 

ACER Aspire 5940G har Core i7 720, 4GB RAM, 500 GB HD (5400 RPM, men du trenger strengt tatt ikke kjappere, i så fall er det like greit å gå for SSD på en selvkonfigurert PC), samt Radeon HD 4650-skjermkort, og den koster bare 10.995,-:

http://www.elkjop.no/product/data/barbar-p...cer-aspire-5940

 

Hvor har du "stygg og bråkete" Multicom-PC fra? Dette er bare piss. For det første er det ikke en Multicom-PC, de bare videreforhandler fra Clevo. Byggekvaliteten og designet overgår det HP hoster opp (Pavilion-serien er jo direkte stygg), med mulig unntak av D900F som har litt mer arkaisk chassis-design pga. av den kraftige hardwaren den skal takle. HP Envy er igjen en PC hvor du ikke får så altfor mye kraft for de 15.000 du disker ut, en oppkonfigurert W860 til rundt det samme vil være mye bedre egnet til spilling for eksempel.

 

Skal du absolutt ha maks design, vel, kjøp en MAC og bli ferdig med det.

Endret av stonebro
Lenke til kommentar
Ingen av maskinene i avstemningen din er verdt prisen. Generelt er det beste å gå for en PC du kan konfigurere opp selv dersom man har mange spesielle krav man ikke har lyst til å fire på. Ellers blir det gjerne å betale kraftig overpris for å få noe som i det minste ligner (HEI ALIENWARE).

 

ACER Aspire 5940G har Core i7 720, 4GB RAM, 500 GB HD (5400 RPM, men du trenger strengt tatt ikke kjappere, i så fall er det like greit å gå for SSD på en selvkonfigurert PC), samt Radeon HD 4650-skjermkort, og den koster bare 10.995,-:

http://www.elkjop.no/product/data/barbar-p...cer-aspire-5940

 

Hvor har du "stygg og bråkete" Multicom-PC fra? Dette er bare piss. For det første er det ikke en Multicom-PC, de bare videreforhandler fra Clevo. Byggekvaliteten og designet overgår det HP hoster opp (Pavilion-serien er jo direkte stygg), med mulig unntak av D900F som har litt mer arkaisk chassis-design pga. av den kraftige hardwaren den skal takle. HP Envy er igjen en PC hvor du ikke får så altfor mye kraft for de 15.000 du disker ut, en oppkonfigurert W860 til rundt det samme vil være mye bedre egnet til spilling for eksempel.

 

Skal du absolutt ha maks design, vel, kjøp en MAC og bli ferdig med det.

 

Takk for bra svar, men en kompis har en pc fra Multicom, og skal si JA, den er stygg, og jeg synes den bråker, vifta der jobber alt for hardt og lager for mye lyder, og ja, pc'en hans er 1 uke gammel. Men det skal sies at HP er styggere, med unntak av HP Envy som er BE A UTIFUL!

Vil ikke ha mac, men orker rett og slett ikke de treige hardiskene lenger, har lånt en Sony Vaio med SSD disk, og det er så utrolig mye deiligere å spille på en pc som bruker så kort tid på å åpne programmer, samt starte Windows, jeg tror det vil være verdt det og kjøpe en PC med SSD...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...