Gå til innhold

NAT is strict - trenger hjelp med åpning av porter. CoD Modern Warfare 2.


EvenL

Anbefalte innlegg

Har samme problemet UPNP er tydeligvis ikke på inteno routeren min..

 

Fiksa det. Må bare åpne de samme portene Call Of Duty 4 bruker.

Åpne opp disse så blir NAT open i COD 6:

 

infinityward:

 

Modern Warfare 2 ports for listening server

Steam Client

 

* UDP 27000 to 27015 inclusive (Game client traffic)

* UDP 27015 to 27030 inclusive (Typically Matchmaking and HLTV)

* TCP 27014 to 27050 inclusive (Steam downloads)

 

Dedicated or Listen Servers

 

* TCP 27015 (SRCDS Rcon port)

 

In addition to the required ports for Steam, Modern Warfare 2 requires the following ports for multiplayer:

 

* UDP 1500 (outbound)

* UDP 3005 (outbound)

* UDP 3101 (outbound)

* UDP 28960

 

 

Funker disse på Xbox 360 også?

Portene som relaterer til Steam, vil jo selvsagt ikke fungere på Xbox360/PS3.

 

Uten at jeg har testet, vil jeg dog anta at portene som er direkte relatert til spillet, gjelder uansett hvilken plattform spillet er på. Vi snakker da om følgende porter:

* UDP 1500 (outbound)

* UDP 3005 (outbound)

* UDP 3101 (outbound)

* UDP 28960

 

 

nope for eg mener alt som har med xbox 360 og gjøre går gjennom xbox live derfor går det gjennom 3074,88,80,53 for xbox sine servere er dedikerte (til xbox live ihvertfal)

 

Jeg har åpnet mange av de portene som står på denne siden bortsett fra steam porten, men får håpe at det funker ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Har samme problemet UPNP er tydeligvis ikke på inteno routeren min..

 

Fiksa det. Må bare åpne de samme portene Call Of Duty 4 bruker.

Åpne opp disse så blir NAT open i COD 6:

 

infinityward:

 

Modern Warfare 2 ports for listening server

Steam Client

 

* UDP 27000 to 27015 inclusive (Game client traffic)

* UDP 27015 to 27030 inclusive (Typically Matchmaking and HLTV)

* TCP 27014 to 27050 inclusive (Steam downloads)

 

Dedicated or Listen Servers

 

* TCP 27015 (SRCDS Rcon port)

 

In addition to the required ports for Steam, Modern Warfare 2 requires the following ports for multiplayer:

 

* UDP 1500 (outbound)

* UDP 3005 (outbound)

* UDP 3101 (outbound)

* UDP 28960

 

 

Funker disse på Xbox 360 også?

Portene som relaterer til Steam, vil jo selvsagt ikke fungere på Xbox360/PS3.

 

Uten at jeg har testet, vil jeg dog anta at portene som er direkte relatert til spillet, gjelder uansett hvilken plattform spillet er på. Vi snakker da om følgende porter:

* UDP 1500 (outbound)

* UDP 3005 (outbound)

* UDP 3101 (outbound)

* UDP 28960

 

 

nope for eg mener alt som har med xbox 360 og gjøre går gjennom xbox live derfor går det gjennom 3074,88,80,53 for xbox sine servere er dedikerte (til xbox live ihvertfal)

 

Jeg har åpnet mange av de portene som står på denne siden bortsett fra steam porten, men får håpe at det funker ;)

 

Svarte og, det funka ikke. har fortsatt gul connection og NAT type strict :( Er det noen som evt. kan fortelle meg hva annet jeg kan gjøre?

 

EDIT: På siden til SpeedTouch der du åpner porter på servere, slik som Xbox Live. Litt lenger opp på siden står det en server som heter Call of Duty er det der jeg skal åpne disse portene?

* UDP 1500 (outbound)

* UDP 3005 (outbound)

* UDP 3101 (outbound)

* UDP 28960

* 3074,88,80,53

Endret av melbyes
Lenke til kommentar
Har samme problemet UPNP er tydeligvis ikke på inteno routeren min..

 

Fiksa det. Må bare åpne de samme portene Call Of Duty 4 bruker.

Åpne opp disse så blir NAT open i COD 6:

 

infinityward:

 

Modern Warfare 2 ports for listening server

Steam Client

 

* UDP 27000 to 27015 inclusive (Game client traffic)

* UDP 27015 to 27030 inclusive (Typically Matchmaking and HLTV)

* TCP 27014 to 27050 inclusive (Steam downloads)

 

Dedicated or Listen Servers

 

* TCP 27015 (SRCDS Rcon port)

 

In addition to the required ports for Steam, Modern Warfare 2 requires the following ports for multiplayer:

 

* UDP 1500 (outbound)

* UDP 3005 (outbound)

* UDP 3101 (outbound)

* UDP 28960

 

 

Funker disse på Xbox 360 også?

Portene som relaterer til Steam, vil jo selvsagt ikke fungere på Xbox360/PS3.

 

Uten at jeg har testet, vil jeg dog anta at portene som er direkte relatert til spillet, gjelder uansett hvilken plattform spillet er på. Vi snakker da om følgende porter:

* UDP 1500 (outbound)

* UDP 3005 (outbound)

* UDP 3101 (outbound)

* UDP 28960

 

 

nope for eg mener alt som har med xbox 360 og gjøre går gjennom xbox live derfor går det gjennom 3074,88,80,53 for xbox sine servere er dedikerte (til xbox live ihvertfal)

 

Jeg har åpnet mange av de portene som står på denne siden bortsett fra steam porten, men får håpe at det funker ;)

 

Svarte og, det funka ikke. har fortsatt gul connection og NAT type strict :( Er det noen som evt. kan fortelle meg hva annet jeg kan gjøre?

 

EDIT: På siden til SpeedTouch der du åpner porter på servere, slik som Xbox Live. Litt lenger opp på siden står det en server som heter Call of Duty er det der jeg skal åpne disse portene?

* UDP 1500 (outbound)

* UDP 3005 (outbound)

* UDP 3101 (outbound)

* UDP 28960

* 3074,88,80,53

 

 

du bruker bare 3074,88,80,53 for xbox 360 (kan vere brannmur på speedtouch) du kan prøve og gi xboxen en fast ip og forwarde portene til den.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Hei igjen.

Jeg har åpnet portene for MW2, og det står at NAT er open.

Så der ligger ikke problemet...

 

Men, jeg syns jeg får opp få servere nå enn før jeg hadde åpnet porter, hva kan være galt? Er det noen måte jeg kan sjekke om de portene jeg har åpnet er "ok/forwarded"?

Lenke til kommentar
Hei igjen.

Jeg har åpnet portene for MW2, og det står at NAT er open.

Så der ligger ikke problemet...

 

Men, jeg syns jeg får opp få servere nå enn før jeg hadde åpnet porter, hva kan være galt? Er det noen måte jeg kan sjekke om de portene jeg har åpnet er "ok/forwarded"?

 

 

Har prøvd PortCheckeren til Portforwarding.com, og alle er åpnet. Da er det vel bare sånn det er... ?

Lenke til kommentar
Hei igjen.

Jeg har åpnet portene for MW2, og det står at NAT er open.

Så der ligger ikke problemet...

 

Men, jeg syns jeg får opp få servere nå enn før jeg hadde åpnet porter, hva kan være galt? Er det noen måte jeg kan sjekke om de portene jeg har åpnet er "ok/forwarded"?

 

 

Har prøvd PortCheckeren til Portforwarding.com, og alle er åpnet. Da er det vel bare sånn det er... ?

 

kan prøve og bruke dmz på pcen og se om du får opp noen flere ! (anbefaler ikke dmz på pc kan bli hacket men sjansen er liten går bra i kanskje 1 - 2 timer)

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Halloen, jeg har nett det samme problemet! men, jeg vet hvordan jeg setter inn nye porter og alt det der.. Men Inteno x5668 Routern min lar meg ikke logge inn som administrator!

Jeg har prøvd custom user. og pass. og prøvd PWA passordet som står under routern men ingenting funker, og ingen forum har samme problem eller admin passordet!

Jeg ringte til BKK og fortalte problemet og hva jeg skulle gjøre og spurte etter passordet, men fikk til svar at jeg ikke hadde tilgang til routern og at den var låst ( noe di har sperret)

Forslag til hvordan jeg kan komme meg innpå routern som admin eller hvordan jeg får NAT til OPEN???????????????????? :)

Lenke til kommentar

Om BKK har samme praksis de hadde for et par år tilbake, kommer du nok ikke til å komme deg inn på routeren - med mindre du resetter den (som også fører til at du mister internettet).

 

BKK har satt opp en spesifik IP til å være DMZ. Du kan dermed kjøpe din egen router, og sette opp med denne DMZ-IP'en, og deretter åpne porter fra den igjen. BKK har hatt flere forskjellige DMZ-IP'er, men denne kan du få oppgitt ved å ringe kundeservice.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
  • 2 uker senere...
  • 1 måned senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...