swahili Skrevet 11. november 2009 Skrevet 11. november 2009 Halloen Jeg har en 2 eller 3 år gammel packard bell pc. Ca. et år etter jeg kjøpte ble jeg veldig interessert i både foto og film og jeg går nå medier og komm, men jeg trenger en pc som klarer å redigere film (hd) og store raw filer. Det oppsettet jeg har nå er: cpu: Intel® Pentium® D CPU 3.00GHz Cpu socket: socket 775 LGA System slots: 4 pci Memory: 2gb Display adapter: NVIDIA GeForce 7300 SE/7200 GS 512 mb Jeg lurer på hva som må kjøpes for å kunne tilfredstille de kravene jeg har. Eller vil det bli lettere å kjøpe en ny pc? Tenker da på å få bygget en fra feks komplett.no eller en annen nettbutikk. Jeg kan også nevne at jeg driver en del med cs4, lightroom, premiere ect. Så det er ganske tunge programmer til tider. Takk for raske svar!
jornboss Skrevet 15. november 2009 Skrevet 15. november 2009 Den her kommer på 7500,- etter at du har valgtWindows 7 64 bit og 8 GB Ram. Tror den vil takle dine gjøremål veldig bra. Sannsynligvis må du kjøpe alt nytt ja.
newman221 Skrevet 16. november 2009 Skrevet 16. november 2009 Problemet er at ferdig-pc'r som Packard, HP, Lenovo og lignende ikke er egnet til oppgradering pga hovedkort og strømforsyning. De er rett og slett ikke laget for det. Kabinettet er muligens heller ikke glad i ny strømforsyning, da det hender det ikke er plass til standard atx-psu'er. Så det er vel like greit å gå for en full oppdatering. Kast alt det gamle og kjøp alt nytt. Eneste du bør vurdere for å få opp ytelse på bilde/videoredigering, er en SSD. Å ha en scratch/temp-disk med utrolig ytelse er ikke å forakte når man redigerer store filer.
swahili Skrevet 16. november 2009 Forfatter Skrevet 16. november 2009 tenkte også på en ssd disk, men vil ikke kjøpe en ny pc til over 10 000kr. tenkte rundt en 8 lapper.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå