Gå til innhold

Skurrete lyd i Windows 7


Anbefalte innlegg

  • 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse
Hei!

 

Jeg har nå installert Windows 7 på min datamaskin, og har et lite problem. Lyden skurrer hele tiden. Bruker lyddriveren: "High Definition Audio"

Min datamaskin heter Fujitsu Siemens Esprimo Mobile V5535

 

Håper noen kan hjelpe:D

 

Hilsen

Martin

 

Hei Martin,

 

Jeg har samme pc som deg og jeg har et Realtek lydkort (som du kanskje har og).

Da jeg installerte Windows 7 på min pc, så var lyden skurrete (av driveren High Definition Audio) så jeg lastet ned og installerte nyeste Realtek driver, men det var enda skurrete.

 

Så jeg søkte på Google, og fant ut at en gammel versjon av Realtek driveren (versjon 2.22) kunne hjelpe.

Så jeg avinstallerte den nyeste driveren og installerte den gamle driveren.

 

Last ned Realtek HD Audio driver 2.22

 

Og da forsvant all skurring.

Håper det hjelper som det gjorde hos meg!

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 2 uker senere...

Hei!

Jeg har også problemer med skurring i Win7 med Realtek HD Audio... Men mitt løste seg ikke med den ovennevnte driveren...

 

Skurringen blir høyere når jeg justerer opp lyden fra maskinen. Den varierer også med aktivitet på maskinen...dette sier oss vel at støyn er skapt inne i maskinen..? Jeg kjører som sagt Win7 med Realtek HD Audio, og når jeg går på 'Info' i Manageren står det 'Lyddriver versjon: 6.0.1.5832' etter at jeg la inn den ovennevnte driveren. Støyen er der både på stereo utgangen fremme og bak... Hovedkortet mitt heter ASUS P6T SE, og jeg har ikke lydkort.

 

Noen som har forslag til hvordan jeg kan bli kvitt denne støyen?

 

Steinar

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Har prøvd annen stikkontakt... Men ikke annen kurs... Tviler på at det hjelper med annen kurs da støyen kommer i samsvar med bevegelser på skjermen... Jeg kan feks høre det godt når jeg flytter ett vindu på skjermen... Men skal gi det et forsøk når jeg får skaffet skjøteledning! Flere tips?

Lenke til kommentar

Jeg bruker ikke Windows 7 men Vista 64 (REALTEK HD driver 6.0.1.5804), og jeg har også vært plaget med støy hvis jeg skrur opp hoved volum mer enn 20-25 av 100. For meg var løsningen å skru av eller mute "PC Beep".

 

Control Panel -> Sounds -> Høyreklikk Speakers -> Properties -> Levels og mute "PC Beep" der (I Vista 64, ikke sikker på om det er helt likt i Win7).

 

All støyen forsvant totalt. Kan skru opp hoved volum og volum kontroll på headset på max. nå uten å høre et pip.

 

Verdt et forsøk.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...