Gå til innhold

Meninger om ny gamer-pc?


Anbefalte innlegg

hehe...mend ere, jeg bare lurer på en ting. Hvor mye vifter/kjøling osv må man ha i en pc ? hva lønner seg, minimum før det kan gå galt ? holder d ikke med en CPU vifte da ? i dette tilfelle, har jeg kjøpt xp2500+ BOXED, så da slipper jeg og kjøpe noe som helst ? elr har jeg tatt grundig feil? (er fortsatt ikke så altfor god med hardware:))

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

ok, men da tror jeg at jeg går for det oppsettet jeg har skrevet opp helt øverst. Kan ikke se at jeg skal kunne finne noe bedre uten å måtte gå kraftig opp i pris også. Eneste modifiseringen fra det originale oppsettet er at jeg skipper den 120mm viften og går for 2 stk 80mm vifter og 2 stk 90mm vifter i kabinettet, og 1stk volcano 11 på cpu.

Tror det skal være fint jeg!

Lenke til kommentar

angående viftene. Jeg har inntrykk av at jo kjøligere det er inne i pcen, jo bedre er det. Blant annet yter cpu bedre, og systemet kjører mer stabilt.

 

Jeg planlegger to vifter som trekker luft inn i kabinettet, og en vifte som trekker luft ut. de to som trekker inn skal ha filter, slik at støvmengden inne i kabinettet holdes på et absolutt minimum. Inne i kabinettet skal jeg ha en 80mm som kjøler HD'en og på selve CPU vil jeg ha en vifte som kjøler virkelig godt. (Velger derfor en større vifte enn den som følger med i en CPU-boxed pakke.)

 

En annen ting å ha i bakhodet er at dersom det skapes overtrykk inne i kabinettet av luft, så vil ikke støv trekkes mot de elektriske komponentene, så vidt jeg har forstått.

Lenke til kommentar

det vannsettet ser ikke så hakke gale ut..

Hvordan er det å installere? får det plass i et chieftec midi tower?

I den pakken er det bare kjøling til CPU? kan den bygges ut til å kjøle HD også? Må likevel ha vifte på kabinettet-en til å suge luft inn og en til å blåse ut?

 

takk for tips!

Lenke til kommentar

takk for link. Er dette noe å anbefale? jeg anter at jeg i fremtiden en eller annen gang kommer til å oppgradere den cpuen jeg kjøper nå. Er vannkjølingen (waterchillen) egnet til å kjøle også varmere cpu-er? amd 3200+ f.eks?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...