Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Har jeg hatt svineinfluensa?


XaTrIx

Anbefalte innlegg

Hei

 

Var på ferie til Florida i sommer. Var syk midt i oppholdet i ca 4 dager.

 

Dag 1 - Helt frisk om morgenen. Ettermiddag: Kvalme, uvell og litt nedstat allmenntilstand. Kveld: Vond hals, mistet stemmen, uvell.

Dag 2 - Vondere halse, men lite hosting. Veldig sliten og trøtt. Fryser lett.

Dag 3 - Samme tilstand som dag 2, men også vondt i hodet samt litt muskelsmerter. Kjøper termometer, måler temperaturen til rett over 39° C. Er hos lege, får utskrevet antibiotika og kortison.

Dag 4 - Kortison ser ut til å hjelpe, har fått stemmen tilbake, fremdeles sår hals og slim. Litt berre allmenntilstand.

Dag 5 - Mye bedre.

 

Kan dette ha vært svineinfluensa? Er jeg immun mot svineinfluensa nå dersom jeg har hatt sykdommen?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hørtes ut som influnsasymptomer ja, men det er vanskelig for oss på forumet å avgjøre om det er svineinfluensa eller ikke. Det bør du vel få testet.

 

Litt vanskelig å få det testet nå? Har vært symptomfri i 4 måneder ;p Trodde aldri det kunne være svineinfluensa når jeg hadde symptomene da det var så mye hysteri rundt det og tenkte du var på dødens rand om du var smittet.

Lenke til kommentar
Gjest Sjuklingen

Sniker inn et eget spørsmål her i tråden.

På fredag ble jeg dårlig og fikk samme symptomene som influensa/svineinfluensa; feber, forkjøla, øm i kroppen og vondt i hoder.

Feberen har gitt seg litt i dag, men jeg har fått en svimmelhet som kommer og går når jeg reiser meg.

Har ikke sett dette som symptom på influensa.

 

Noen som vet hva det kan komme av?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...