Gå til innhold

Billig Android Mobil fra Kina?


Anbefalte innlegg

Jeg er på utkikk etter en billig Android mobil, og jeg vurderer SciPhone N21. Jepp. En kinesisk klone.

 

Noen som har noen erfaringer? Synes den virker litt tjukk?

 

Marvell PXA 310, 624MHz CPU og 256MB minne, det bør vel være nok til at Android kjører temmelig smertefritt?

 

Og den ligger på rundt 1200-1300kr med frakt fra Kina? Har lest litt på sciphone forumet, og det virker som den lar seg oppgradere til 1.6 også.. :)

 

Ser også de har en billigere N19 (ca 800kr), men den er bare 400mhz..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Som vanlig anbefaler jeg ikke Kinatelefoner. En jeg kjenner kjøpte noe liknende den. Ikke noe som heter kvalitet på slike telefoner. I tillegg slet han med programmer. Han fant den rett og slett ubrukelig.

 

Jeg vet ikke noe om de telefonen du never. Denne poste er bare ment som en liten tankevekker.

Lenke til kommentar

Hehe, alltid de gode gamle "åhnei, kinamobil" postene. Anyways.

 

Denne skal visstnok være ganske solid. Får kjøpt deler til den om noe går galt, og jeg klarer fint å skifte skjerm på mobil, så "garantiløs" er ikke noe problem.

 

Ligger en OK video her:

 

Er ikke snakk om mye penger, og jeg er jo klar over ting som garanti osv.

 

Minuset med denne er vel svakt batteri, og ikke touch-flow screen, men vanlig touch. Tenkte i hovedsak å bruke den til GPS og spotify i bilen. + med litt WiFi surfing. Hive den i en cradle i bilen, og hooke den opp til anlegget :)

 

Sjekka specsene på HTC mobilene, og de har 528mhz CPU og 192mb RAM..

Endret av frakk2000
Lenke til kommentar

Bytex: Greit nok å høre på forslag, men da bør du vel argumentere litt bedre for det. Har du en slik selv? Eller kanskje en liknende? Jeg kjøper jo ikke en billig kina mobil fordi jeg tror den er ekte og awsome kvalitet.

 

snubbel: Tenkte enten å kjøpe den via Ebay eller Scophone.com (usikker på den siste der).

Språk er engelsk, men kan laste ned norsk.

Det er USB 2.0.

MiniUSB ladekontakt, og en sånn grønn android lader regner jeg med..

Du kan lade den via PC, og du kan åpne minnekortet via pc. Ikke noe særlig mer tror jeg.

Når det gjelder market, så aner jeg ikke :)

Den koster ca 1300kr inkl frakt fra HK.

Endret av frakk2000
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Han jeg kjenner som kjøpte en slik fikk ikke brukt market. Og det var ingen andre enn noen få drittprogrammer som lå der fra før som han fikk til å virke. Hvor skal du da få spotify fra osv.? I tillegg er det ikke bare skjermen som ikke er kvalitet, men hele telefonen.

 

Men greit, kjøp den du, det er ikke mine penger.

Lenke til kommentar

Fant noen review av orginalen, General Mobile DSTL1, og den har nøyaktig samme specs, dvs skjerm, cpu software osv. Mistenker at firmwaren er kompatible. Egentlig, så mistenker jeg at de kommer fra samme fabrikk. "Orginalen" er ikke så fryktelig dyr den heller, rundt 2800kr med frakt. Den andre Sciphonen.. Vel, det er jo litt dumt å vurdere den som om den var en iPhone.. Ville vel heller sett på andre mobiler i den prisklassen ;) Dessuten er jeg ikke interresert i å late som om mobilen min er noe annet, jeg vil bare ha en hardware plattform som fungerer med android :)

 

 

Når det gjelder applications, så funker slideme.org fint.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Stor beundring for at du har orka de komplett fakta-frie, meningsløse svarene du har fått hittil...

 

Er i samme situasjon sjøl, mest på jakt etter noe jeg kan utvikle mot (og selv om jeg er .NET dude, så orker jeg ikke Windows Mobile ;-).

 

For utviklere uten sans for repetisjon, så er pris alltid viktig; så jeg lurte strengt tatt på om du kunne tatt deg et par minutter og gitt litt mer fyldig dekning av din erfaring(bestilling/toll/kvalitet/erfaring fra andre Android-mobiler)?.

 

Tror det er allment interessant...men uansett, jeg ville iallefall blitt takknemmelig!

 

mvh

Morten Bergfall

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Åjau, går fint det:

 

Du får kjøpt denne på ebay, samt en del kinabutikker, kjøpte min fra scophone.com (var billigst). Litt dårlig sjappe, og må leite litt for å finne tracking. Men de var kjappe, fikk min mobil tilsendt etter ca 1 uke. (La inn et par ekstra dollar i EMS), fikk mobilen på døra.

 

Kvaliteten er som en hvilken som helst annen mobil. Jeg ble ovverrasket over hvor lett den var, den ser ut som en skikkelig "brick". Plastikken er god kvalitet, føles ikke billig, skjermen og knappene er også fin, d-pad'en føles kjapp og grei, og selv om det er touchscreen, så er det kjekt med noen få knapper også.

 

Mobilen var litt treig med orginal firmware, men flasha den til siste versjon av General Mobile sin (DSTL1). Da ble den kjappere, og fikk inn features som Radio.

 

Batteriet har fungert fint til nå, har ikke no følelse av jalla-kina batteri.

 

Men ja, du får en kul smartelefon for 1400kr, med android. Hvis du har lyst på en billig android mobil, og klarer deg uten 3g, så er det et kanonkjøp. Selv bruker jeg den på WiFi, og for all del, det er jo edge på den hvis det skulle knipe ;)

 

+

Pris (1400kr inkl frakt)

2 sim kort

Kjapp (600+ mhz)

Godt kamera (5mp)

 

-

Ikke 3G

Lav oppløsning på skjermen

Touchscreen er litt uresponsiv heelt ute med kantene.

Radio har latterlig dårlig mottak

Har ikke støtte for market i nåværende versjon (1.5) men kan oppgraderes til 1.6 og få støtte for dette.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Åjau, går fint det:

 

Du får kjøpt denne på ebay, samt en del kinabutikker, kjøpte min fra scophone.com (var billigst). Litt dårlig sjappe, og må leite litt for å finne tracking. Men de var kjappe, fikk min mobil tilsendt etter ca 1 uke. (La inn et par ekstra dollar i EMS), fikk mobilen på døra.

 

Kvaliteten er som en hvilken som helst annen mobil. Jeg ble ovverrasket over hvor lett den var, den ser ut som en skikkelig "brick". Plastikken er god kvalitet, føles ikke billig, skjermen og knappene er også fin, d-pad'en føles kjapp og grei, og selv om det er touchscreen, så er det kjekt med noen få knapper også.

 

Mobilen var litt treig med orginal firmware, men flasha den til siste versjon av General Mobile sin (DSTL1). Da ble den kjappere, og fikk inn features som Radio.

 

Batteriet har fungert fint til nå, har ikke no følelse av jalla-kina batteri.

 

Men ja, du får en kul smartelefon for 1400kr, med android. Hvis du har lyst på en billig android mobil, og klarer deg uten 3g, så er det et kanonkjøp. Selv bruker jeg den på WiFi, og for all del, det er jo edge på den hvis det skulle knipe ;)

 

+

Pris (1400kr inkl frakt)

2 sim kort

Kjapp (600+ mhz)

Godt kamera (5mp)

 

-

Ikke 3G

Lav oppløsning på skjermen

Touchscreen er litt uresponsiv heelt ute med kantene.

Radio har latterlig dårlig mottak

Har ikke støtte for market i nåværende versjon (1.5) men kan oppgraderes til 1.6 og få støtte for dette.

 

Hvor høy er skjermoppløsningen? Du skriver den er lav?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...