Gå til innhold

Allround-PC til rundt 10-12 000 (i7-920)


Anbefalte innlegg

Hei! Da var det tid for ny PC. PCen skal brukes til alt fra spilling til redigering av bilder og film. Har ikke alt for mye peiling på akkurat dette med komponenter og slikt. Kom gjerne med tips om endringer. Har ikke noe spesielt budsjett, men det bør ikke bli så mye mer enn 10-12 000,-. Har kommet fram til dette oppsettet:

 

Kabinett: Antec Nine Hundred Two

Hovedkort: Gigabyte GA-EX58-UD3R, X58, Socket-1366 (Bør jeg ha bedre HK?)

Prosessor: Intel Core i7 920

CPU-kjøler: Noctua NH-U12P SE1366

Skjermkort: Sapphire Radeon HD 5850 (Holder det? eller bør jeg velge radeon HD 5870?)

Minne: Corsair XMS3 TWIN3X DDR3-1600 6 GB (3x2GB)

Harddisk #1: Samsung Spinpoint F3 1 TB

Harddisk #2: Samsung Spinpoint F3 500 GB

Brenner: Samsung SH-S223B SATA

Strømforsyning: Corsair HX-650W (holder det?)

 

Det jeg lurer på er:

 

- Er Corsair HX-650W nok? Tenkte å klokke til rundt 3,2 ghz.

 

- Er det noe vesentlig forskjell på Corsair HX-650W og TX-650W? bortsett fra modulære

kabler på HX.

 

- Er dette oppsettet bra nok, eller bør jeg legge i litt ekstra?

Hvis det er lurt. Hva bør jeg legge mer i?

 

 

Mvh Magnus Rønning

Endret av Magronmhr
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tenkte på 10-12 000 kr. Helst så billig som mulig.

 

Oppsettet jeg har kommet fram til ligger på rundt 10 500 kr.

 

Det jeg spiller fra før er Live For Speed og CS. Blir vel andre spill å etterhvert. Blant annet bad company. Har ikke satt meg så mye inn i spillverdenen pga dårlig pc.

Endret av Magronmhr
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
- Er Corsair HX-650W nok? Tenkte å klokke til rundt 3,2 ghz.

 

Hei! Jeg har i7 920, gtx 285 og to disker og bruker nå en hiper R 580W.. totalt tror jeg nok mitt system krever omlag 400W++ max, men merker likevel jeg har problemer nå.. men det er nok på grunn av at psu'en begynner å bli dårlig!

 

Jeg fikk et tips i en annen tråd om å sjekke HW's nyeste skjermkort-tester. De bruker nemlig en i7 920 i sitt testoppsett, så det max-effekt forbruket som de har kommet frem til med forskjellige skjermkort vil nok være omlag det samme som du vil trenge.

 

Jeg er opptatt av et stille system og kommer til å velge en PSU fra seasonic sin x- serie (650 eller 750) dersom de dukker opp i butikkene snart. Gode alternativer vil være chill innovation sin 700W eller ditt foreløpige valg corsair 650 eller 750 for å være på sikre siden. kommer igrunn ann på hvor følsom du er for støy. MIST sine psu'er leser jeg både positive og negative ting om, så er litt usikre på de.

Lenke til kommentar

Jeg har to stk Mist psu-er i min pc, en 500W og en 650W. Veldig fornøyd med dem. Stille, stabile og ingen problemer. Tipper 650W er mer enn nok for det oppsettet.

 

Hvorfor har du en 500GB og en 1TB-disk? Er det stor prisforskjell på dem?

 

Ellers ser oppsettet meget bra ut. Til spilling gir ofte 1156-prosessorene tilsvarende eller bedre ytelse enn i7 920, til en langt lavere pris. Noe å vurdere?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...