Gå til innhold

Hjelp med kjøp av spanskbok


Silfsurf

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg hadde spansk på videregående, men vil gjerne bygge videre på det jeg har lært. Jeg vil ikke kunne bare spansk sånn halvveis, men vil faktisk kunne språket sånn ordentlig. Noen som kan anbefale meg bøker, enten norsk eller engelsk, som kan hjelpe meg å lære dette fine språket? Takk på forhånd!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hola!

 

Hvis du er stødig i engelsk, så finnes det masse nyttige bøker på amazon.com (hvor man også kan lese brukeranmeldelser). For eksempel har jeg selv hatt nytte av en bok som "Easy Spanish Reader" av William Tardy. Boka innledes med tekster på grunnleggende nivå, men tekstene blir stadig litt lengre og litt vanskeligere etterhvert som man følger progresjonen.

 

Et kjapt søk viser forresten at også noen norske nettbutikker selger denne boka, f.eks. capris.no.

 

Finnes sikkert fine bøker på norsk også, men selv har jeg holdt meg til engelsk, da utvalget er mye større (og bedre). Dette gjelder både grammatikk, ulike ordbøker, lettlest-bøker, tegneserier, novellesamlinger og spanskspråklig litteratur generelt.

 

Buena suerte!

Lenke til kommentar
Hola!

 

Hvis du er stødig i engelsk, så finnes det masse nyttige bøker på amazon.com (hvor man også kan lese brukeranmeldelser). For eksempel har jeg selv hatt nytte av en bok som "Easy Spanish Reader" av William Tardy. Boka innledes med tekster på grunnleggende nivå, men tekstene blir stadig litt lengre og litt vanskeligere etterhvert som man følger progresjonen.

 

Et kjapt søk viser forresten at også noen norske nettbutikker selger denne boka, f.eks. capris.no.

 

Finnes sikkert fine bøker på norsk også, men selv har jeg holdt meg til engelsk, da utvalget er mye større (og bedre). Dette gjelder både grammatikk, ulike ordbøker, lettlest-bøker, tegneserier, novellesamlinger og spanskspråklig litteratur generelt.

 

Buena suerte!

Ahh, virker som om du virkelig kan det her:D. Har du andre forslag? :)

Lenke til kommentar

Av bøker fra Amazon, så har jeg hatt utbytte av blant annet "Spanish For Reading" og "Spanish Verb Tenses", som er fine bøker til selvstudium av språket. Det hele kommer litt an på hvordan man liker å jobbe med språk selv. Egentlig er det bare å søke på "spanish", så vil man garantert finne noe som passer ens eget behov.

 

Andre metoder jeg bruker for å holde spansken ved like, er å høre på spanskspråklig musikk, nettradio og podcasts, lese nyheter, delta på nettforum og se så mange filmer som mulig. I tillegg har jeg funnet ut at det er gull å bruke spanske undertekster på tv-serier og filmer. På en side som subdivx.com finner man undertekster til det meste, høvelig oppdatert også.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...