Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

PCn vil ikke starte

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Heisann! For noen dager siden installerte jeg Windows 7. Jeg strevde litt, men klarte til slutt å få deg slik jeg ville. Da jeg skulle prøve å installere et spill, vil ikke CDn loade, det vil si; jeg fikk opp ruten hvor det står "Autokjør, eller vis filer" men da jeg trykket "kjør" skjedde ikke mer. Jeg gikk da inn på systemverktøy eller noe lignende, og ordnet litt der. Jeg klarte selvfølgelig å gjøre noe tull med den ene harddisken (D)- jeg gjorde den aktiv. Da jeg da startet pcn på nytt fikk jeg opp: "Kan ikke starte MGR mangler"

Jeg er skikkelig irritert nå! Jeg prøvde også å sette inn både Vista cdn, og Windows 7 cdn, men de ville ikke loade.. Hva kan jeg gjøre?? Er det en måte å formatere pcn, uten å måtte logge på? Håper virkelig ikke jeg har ødelagt pcn....Tusen takk for svar!

Endret av ali1n
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ut ifra beskrivelsen prøver PC'en antagelig å boote på den disken du aktiverte, Sjekk i Bios om den er satt til å starte på rett harddisk. Hvis du vil starte fra cd for reinnstalering må cd sette som første boot device.

Skrevet

Hehe, jeg er ikke spesielt god på datagreier.. hvordan endrer man hvilken disk man vil boote? :p Og hvordan starter man Bios?

Skrevet

Det står på skjermen på det første biletet som kjem opp, noko slikt som: "To enter setup press X (X er ofte F8, F12 eller Delete). PÅ nokre pcear får du også mogleheita til å gå rett til Boot priority e.l., gjør det om du får moglegheita, det er enklare.

Skrevet

Nå klarte jeg å få starta Windows Vista CD'n, men det tar flere ÅR før ting skjer. Det går helt sinnsykt sakte. Håper bare det går an å formatere ved bruk av Windows Vista cd'n når det egentlig er Windows 7 som er på installert på den nå... Takk for hjelpa forresten :)

Men hvorfor var det slik at ikke spillcdn ville boote? Jeg prøvde til og med med 2 forskjellige cdr..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...