Gå til innhold

Oppgradere 939-system (hovedkort og cpu)


Anbefalte innlegg

Hei.

 

Sitter her med et gammelt 939-system som begynner å dra på årene.

Har nylig kjøpt meg FM2010 som går frustrerende tregt, så er på tide med ny cpu.

Ingen erfaring med å bygge pc, men burde vel ikke være så vanskelig

Har følgende maskinvare:

 

Kabinett: Cooler Master Cavalier

CPU: Amd Athlon 3200+ (939)

Minne: 2x1024MB DDR

Skjermkort: Ati Radeon HD4850

PSU: Enermax Noistaker 420W

 

Har sett litt på AMD Phenom-serien, der AMD Phenom II X4 965 ser interessant ut.

Har lyst på en cpu som holder for noen år, og gir mye ytelse for pengene. Har sett at denne trekker endel strøm, så lurer på om 420W strømforsyning holder? Ikke lyst å bruke altfor mye penger så hadde vært en fordel om jeg slapp å bytte psu. Åpen for forslag til andre cpu'er også.

 

Trenger også nytt hovedkort, og der sliter jeg mer med å velge, må jeg kjøpe ny ram hvis jeg går til anskaffelse av AM3-hovedkort? (Evt intel-basert prosessor).

 

Til slutt, vil disse nye komponentene få plass i kabinettet?

 

Takker for svar :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Takk for forslag!

 

Så kurant ut den pakka med AM3-oppsett til 3195, men så på noen av de andre erfaringene at systemet var ustabilt. Lyst på AM3-oppsett pga det er oppgraderingsvennlig, så tenker jeg går for en AM3-prosessor. Spm er da om det er no spesielt jeg må tenke på ang hovedkort for at det skal "passe" sammen?

 

Sjekka individuelle priser for delene til den pakka, og var ikke mange hundrelappene jeg sparte. Så lenge jeg får et system som passer sammen er jeg fornøyd, så kan godt kjøpe individuelt :) Noen AM3-hovedkort-anbefalinger?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...