Gå til innhold

Hvordan få PS3 online via ICS


geebs

Anbefalte innlegg

Godagen. Jeg bor for øyeblikket på hall (dorm) i Aberdeen og internetten her tillater ikke at man direkte kobler PS3 til interwebs. Snakket med en av teknikerne og han sendte meg en e-mail med instruksjoner om hvordan sette opp ICS for å få det til. Kjøpte en CAT5 kabel tidligere i dag og har satt opp ICS på PCen, men er lite godt kjent med PS3 og hvilke settings som må til. Hvis noen kunne satt av et par minutter og gått gjennom steg for steg hvordan man gjør dette så ville jeg vært evig takknemlig.

 

EDIT: Når vi velger Easy som setting method får vi bare "The attempt to obtain an IP address timed out". Når vi leker litt med settingsa og prøver å sette inn noen "thingies" manuelt så får vi IP adresse, men ingen tilkobling til internett.

Endret av EloX
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Here is a general guide I wrote. For Vista, however, I think you will have to go to the sharing tab instead of the advanced tab when you are browsing the properties of a connection...

 

1. Get a CAT5 or CAT6 crossover cable. The cable that came with the PS3 is a normal Ethernet cable, therefore it cannot be used for this operation.

 

2. Make sure you have two sources for network communication. For example, you can have 2 ethernet ports on your computer, or you can have a wireless card and a Ethernet port etc. It helps to draw out a connection blueprint such as this:

 

DSL Modem > CAT5 cable > Network Card 1 > Computer > Network Card 2 > CAT5 Crossover cable > PS3

 

3. Connect your computer to the modem and verify that you have an Internet connection. Then, click on Start, go to settings, control panel. Double click on Network Connections, and identify the connection to your modem (Network card 1).

 

4. Right click on the modem connection, and choose properties. Next, click on the advanced tab (Sharing tab for Vista users), and check the “allow other users to connect…” checkbox. After the checkbox is checked, click on the “Home networking connection” drop down box and select the name of the second network connection. Click OK and exit the properties window.

 

5. Finally, connect the CAT5 crossover cable from the second network adapter of the computer to the PS3, and voila, your Internet connection is now routed to your PS3. Please be aware that your computer must be on in order for your PS3 to stay online. In the long run, a router may be a much better device to use than your computer, since it consumes only a fraction of the electricity than your computer does.

 

Har du en krysset kabel?

Lenke til kommentar
EDIT: Når vi velger Easy som setting method får vi bare "The attempt to obtain an IP address timed out". Når vi leker litt med settingsa og prøver å sette inn noen "thingies" manuelt så får vi IP adresse, men ingen tilkobling til internett.

 

Du må antagelig sette ting manuelt.

Men du må først finne ut hvilken IP adresse selve PC'n har på det nettverkskortet som PS3'en er koblet til. Ved aktivering av ICS blir ofte dette kortet satt til 192.168.0.1.

 

Da må du sette ip-adressen på PS3 til f.eks 192.168.0.2 og bruke 192.168.0.1 som adresse både på gateway og DNS-server. Netmaske er som vanlig 255.255.255.0

 

Er du heldig har du et nettverkskort som har auto-detect av kryssing, da spiller det ingen rolla hva slags kabel du bruker. Lysende grønn (noen ganger orange) LED der du plugger inn på PC eller PS3 er et godt tegn.

Lenke til kommentar

Har nå kjøpt en kryssa tp, førte inn adressene slik som du sa (192.168.137.1 blei det hos meg etc). Litt usikker på hva vi skal gjøre med proxyserver, du må bruke automatisk proxy (eller skrive inn hvor den henter den automatiske proxyen fra etc) for å bruke browsere... Spørsmålet nå er jo da hva vi gjør, om vi bruker proxy, og hvis så bruker vi den automatiske... Vi har prøvd begge deler, ingen av delene fungerer, men det er ikke nødvendigvis det som er problemet... Tror ikke noen av portene er åpne, noe som kan være problematisk, men i følge teknikerne her så skulle det funke via ICS, noe som jeg antar gir mening..?

Lenke til kommentar
Har nå kjøpt en kryssa tp, førte inn adressene slik som du sa (192.168.137.1 blei det hos meg etc). Litt usikker på hva vi skal gjøre med proxyserver, du må bruke automatisk proxy (eller skrive inn hvor den henter den automatiske proxyen fra etc) for å bruke browsere... Spørsmålet nå er jo da hva vi gjør, om vi bruker proxy, og hvis så bruker vi den automatiske... Vi har prøvd begge deler, ingen av delene fungerer, men det er ikke nødvendigvis det som er problemet... Tror ikke noen av portene er åpne, noe som kan være problematisk, men i følge teknikerne her så skulle det funke via ICS, noe som jeg antar gir mening..?

 

Proxy er ikke relevant for ICS oppsettet så vidt jeg vet. Men vis du må bruke proxy på PC'n så må du duplisere oppsettet på PS3.

 

Så du satte PS3 til 192.168.137.2 ? Og gateway og DNS til 192.168.137.1 ?

Det skal da være mulig å pinge 192.168.137.2 ifra PC'n. (http://www.ehow.com/how_2258420_ping-website-windows.html)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...