Gå til innhold

Roaming users


Anbefalte innlegg

Hei

 

Jeg har denne serveren: P3 800 mhz, 728 mb ram men Windows 2003 Server (standard Edition) med Domain Controller (Active Directory)

 

Jeg har satt opp en roaming bruker kalt CK, og denne fungerer som den skal. (jeg svarte litt vilt under oppsettet av active directory, men det funker jo na)

 

Problemet mitt er at serveren ble svaert treg a starte, pluss at hver innlogging er svaert treg. Hva kan skyldes at det gar sa tregt

 

Et til sporsmal: Hvis to roaming brukere er logget inn sammtidig, hvis jeg da endrer pa f.eks. skrivebordet pa den ene pc'en, vil det da umiddelbart vaere tilgjengelig pa den andre pc'en

 

Takker for svar

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Da er ikke roaming profiles det jeg ser etter. Dette er det jeg vil ha:

 

Dette er det jeg vil ha serveren til: Alt av filer på skrivebord, mine dokumenter, favoritter og outlook express skal lagres på serveren. Altså skal jeg kunne logge inn med mine tre andre pc'er og få opp det samme skrivebordet, mine dokumenter osv.

 

Jeg vil at man skal kunne være logget inn sammtidig med flere pc'er på samme skrivebord.

 

Jeg vil også at så fort jeg laster noe nytt inn på skrivebordet så skal det dukke opp på alle innloggette pc'er.

 

Jeg har til nå linket My documents til serverens dokumenter, men hva skal jeg gjøre for at favoritter, outlook express osv. kjøres via nettverket og lagres på serveren. Hvis dette ikke er mulig med skrivebordet så gjør det ikke så mye.

 

TUSEN TAKK for svar!

Lenke til kommentar

Med dine nye opplysninger kan jeg legge til:

 

Vitale endringer lagres direkte til serveren(kan ikke si at jeg har experimentert med slike ting).

 

Problemet ditt blir vel å oppdatere profiler som allerede er pålogget. Det skal være mulig, jeg har ikke tid til å se på denne problemstillingen.

 

Det er ikke umulig at f.eks outlook henter lagret mail fra serveren(din server-profil, som har mottat en mail) når outlook startes.

Det sikkreste er å la mailen ligge igjen på selve POP serveren på internett. Da har du en samtidig en 'backup' liggende på internett.(Verktøy, kontoer, egenskaper, avansert, la det være en kopi...) sett opp din egen slette policy.

 

Lykke til, ingenting er umulig, veien blir noen ganger bare bli litt lengere!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...