Brian Skrevet 9. november 2009 Skrevet 9. november 2009 (endret) Ja, skaffer du komplett effektanlegg fra manifold og bak og evt andre kammer og får tilpasset en chip til dette, så kan du få litt økt effekt. På en annen side vil dette fort koste mye mer enn for en 2,0 eller 2,5l som du heller kunne ha slengt nedi din. Konfilter har som regel lite for seg, og i mange tilfeller vil du tape effekt på dette da mange plasserer det feil i motorrommet. Eneste forskjellen jeg merka på min med effektanlegg og KN filter var bedre respons slik at den føltes kvikkere og mer villig, men jeg tviler sterkt på at den er noe kjappere. Endret 9. november 2009 av Brian
Bruno Mars Skrevet 9. november 2009 Forfatter Skrevet 9. november 2009 (endret) Mulig jeg må bytte anleggg etterhvert fordi det er mye rust ser jeg. Ser at BSBildeler har et duplex- anlegg til min bil til 5000,-. Men det er jo bare bakerste del av anlegget. Hvor mye mer kommer det i tillegg? Endret 9. november 2009 av mx1000
Hellemyr Skrevet 9. november 2009 Skrevet 9. november 2009 Jeg vil ikke anbefale å bytte grenrør, om du skal til å tulle med eksosen. Et orntelig grenrør så tjener på hester i toppen av registeret, men du taper gjerne bunndrag. Jeg ville ha beholdt orginal anlegget, fjernet katalysator, og kansje en lyddemper. Og ikke tulle med dimensjonen på eskosen. Orginale biler er normalt tunet for å ha en del bunndrag, så det er vel ikke så fryktelig mye å gjøre enn å kjøpe ny bil, motor, eller turbokonventere. Men dette koster jo sefølgelig mye mer enn hva som er fornuftig å legger i en hundai.
Bruno Mars Skrevet 9. november 2009 Forfatter Skrevet 9. november 2009 Jeg så nettbutikk som hadde manifold, 4-2-1, som var ment å gi bedre effekt på lav -> midt turtall. Mens et 4-1 (tror jeg) var til høyere turtall.
Brian Skrevet 10. november 2009 Skrevet 10. november 2009 (endret) Mulig det, men er du villig til å betale 5-15k for kansje litt mer bunndrag som du knapt vil merke? Det koster fort like mye for det anlegget som for en større motor som vil passe rett ned i din bil, og det er alternativet jeg hadde gått for. Få nedi en 2,0 eller 2,5l så har du mye mer bunndrag enn 1,6l din med effektanlegg. Et 4-2-1 manifold vil gi bedre respons fordi den deler eksospulsene etter sylinderparene. Derfor jobber de sammen og ikke mot hverandre som i et 4-1 manifold. Endret 10. november 2009 av Brian
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå