Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

HJELP! TelenorADSL - Kan ikke ring opp!!!!


Anbefalte innlegg

Hei

 

FIkk telenor ADSL for to dager siden, linjen er oppe (Sync lyser på modelet lyser), alt er koblet opp slik the skal (fra modem til switchen min, prøvd bare rett til enkel makin også..). Fulgte XP veiviseren for å lage ny DSL kobling (med passord/brukernavn) eller alle kunstens regler, men uansett ka eg gjør så får jeg bare "Opening Port: Error 678. The remote computer didnt respond"

 

har snakket med telenor og de skal sjekke sine systemer innen mandag, i mellomtiden prøver eg å løse problemet og sjekke at eg haralt koblet rett.

 

D eg lurer på er d noen som har hatt slike meldinger før og vet om det er noe eg kan gjøre? har funne nyeste driver te nettverkskortet og alt, men til ingen nytte.Har ISDN i tillegg til ADSLen og telefonene ellers i huset funker fint når ADSLen er koblet på, så koblingene er riktige. Kablene er ok og det er lys på ADSL modem/switch slik at det er forbindelse mellom modem og datamaskin/switch

 

(Snakket med 3 ulike personer hos telenor Direkte (ICQ.greie), og alle tre var like forundret...ikke et bra tegn)

 

 

 

BRSSEB

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hmm den hadde jeg også, prøv å strate mdemet på nytt (knappen bak) hvis ikke så må du gjøre som meg og skifte passord (www.online.no). Nå er ADSL'en oppe og halter igjen her :D

 

husk bbrukernavn er [email protected] og passordet er case sensitiv

 

 

Restartet modemet flere ganger. Brukernavn/passord er ok, men d gjør vel ikke noe til eller fra siden jeg ikke får kontakt med maskinen eg ringer opp (får jo ikke kontrollert passord/brukernavn då)..

 

håper d e telenor som har litt linjetrøbble, men skulle jo tro at Sync lyset da skulle slukkes

 

brsseb

Lenke til kommentar
Naah slet med det samme tok tre dager før det på magiskt vis ordnet seg. sjekk chatten til telenor for hjelp på minuttet.

 

Hehe, prøvd i tre dager, snakked med 3 ulike folk der, alle samme svar at typen "dette var leit, men vent litt kanskje problemet går vekk av seg selv"-greie...

 

Men sånn eg har forstått d har de levert en feilemding til ADSL-folkene og de skal sjekke linjen min innen mandag, får håpe de får orden på d...

Lenke til kommentar
Prøv å kjør Telenor installasjons-cden. Fikk akkurat samme feilen selv da jeg prøvde å sette opp manuelt; kjørte installasjonsgreiene, og alt funka fint.

 

En dårlig løsning, men funker det så er det jo greit...

 

 

God ide, hadde d ikke vert for at TelenorInstallasjonsCDen eg fikk var defekt.... :D DVDromen min kræsjet nesten PCen da eg tok den inni, brenneren skjønteingenting og trodde den var en tom, uskrivbar cd...

 

:woot: ("Gøy med telenor", GØY med telenor, sånt no hakke NextGenTel....") :woot:

 

brsseb

Lenke til kommentar
Ikke kjør den CD'n fra Telenor. Last ned Raspppoe her: http://www.raspppoe.com/

Da får du en vanlig oppringnings-forbindelse. Den fungerer veldig bra.  :p

 

Ja, men har jo WinXP Pro da, der er jo det allerede PPPoE drivere installert. Skulle jo ikke være noe problem, og installere en 3rd party driver er jo ikke så veldig hyggelig dersom det kan unngåes...men håper på svar fra telenor innen mandag, hvis de ikke finner noe prøver eg dette drivertipset.

 

Ja, har jo WIn98 SE inne også, fikk vasket og brent telenorCDen (den funket på en 3 maskin, heldigvis, men fortsatt litt hakkete så eg brente den), installerte den i 98 og prøvde å koble til. Da fikk jeg til svar at det ikke fantes summetone og oppringningen gikk ikke. Hvordan tolker dere denne feilmendingen i forhold til den eg fikk i XP? :o

 

brsseb

Lenke til kommentar
Ikke kjør den CD'n fra Telenor. Last ned Raspppoe her: http://www.raspppoe.com/

Da får du en vanlig oppringnings-forbindelse. Den fungerer veldig bra.  :p

 

Ja, men har jo WinXP Pro da, der er jo det allerede PPPoE drivere installert. Skulle jo ikke være noe problem, og installere en 3rd party driver er jo ikke så veldig hyggelig dersom det kan unngåes...men håper på svar fra telenor innen mandag, hvis de ikke finner noe prøver eg dette drivertipset.

 

Ja, har jo WIn98 SE inne også, fikk vasket og brent telenorCDen (den funket på en 3 maskin, heldigvis, men fortsatt litt hakkete så eg brente den), installerte den i 98 og prøvde å koble til. Da fikk jeg til svar at det ikke fantes summetone og oppringningen gikk ikke. Hvordan tolker dere denne feilmendingen i forhold til den eg fikk i XP? :o

 

brsseb

 

Da tror jeg nok feilen ligger hos Telenor ,,,

Vent på servicen fra Telenor du ...

Lenke til kommentar

Den feilmeldinga der har jeg også slitt med lenge. Virker også som Telenor kjente den godt. Så vidt jeg har fått med meg er det vel en melding som forteller at det ikke er kontakt/signal. Hvis du har dobbeltsjekka tilkoblinger, nettverkskort mm. Er jeg ganske sikker på at feilen ligger hos Telenor. XP er jo også meget greit å følge m/wizards som geleider deg gjennom inst. og oppkobling. (Du kan ikke ha deaktivert nettverkskortet ditt? Det er jo raskt å se i enhetsbehanding eller ved egenskaper på selve kortet.)

Noe du kan prøve er bruk av doscmd. (skriv "cmd" og kjør). Hvis du skriver "ipconfig /?" får du opp hvilke kommandoer som kan gi deg nyttige opplysninger. (ipconfig /all , ipconfig /release, og ipconfig /renew, kan du kjøre iallefall) Har du ikke linje vil du ikke få mye opplysninger her og sannsynligvis er nok alt i telenor sine hender. Har selv gått nesten en mnd. hvor telenor hevder at feilen må ha vært hos meg. I denne mnd har jeg ikke tall på hvor mange konfigurasjoner jeg forsøkte. Ringte igjen og igjen, og Kristin Jonson(eller no') var hun jeg aller minst skulle fått tak i da!!! Tilslutt kommer jeg over en som faktisk har tid til å høre. Han kikker over de parameterne han kan gjøre noe med der, konstanterte raskt en feil hos dem, korrigerte og vips var jeg på nett. :o En følelse av både lettelse over å være på nett selvf og en følelse av sinne mot de i Telenor som ikke ville høre. Det er frustrerende å stange hue i Telenorveggen, og skulle det ikke bli ordnet umiddelbart er det fort gjort å ønske(" hallodama som foreslår div. supportmuligh. på nettet, men det er nettop det jeg ikke har!!")K.J rett ned i varmen. Iallefall; Lykke til og mitt problem tok nok lenger tid å løse en hva som er vanlig. Du er sikkert oppe igjen første hverdag! :yes:

Lenke til kommentar
Hei

 

FIkk telenor ADSL for to dager siden, linjen er oppe (Sync lyser på modelet lyser), alt er koblet opp slik the skal (fra modem til switchen min, prøvd bare rett til enkel makin også..).

 

Hvis du ikke visste det så kan du ikke koble modemet til switchen, det funker ikke pga at telenor bruker PPoE, den styggeste av de stygge protokoller.

 

Men siden du har prøvd å koble direkte fra modemet og inn i en pc skulle ikke det være problemet...

Lenke til kommentar

Du vil vel få linje ut om koblingen går fra modem til svitsjens uplink/trunkport?. Selv om en svitsj primært brukes innad i nettet, mens en ruter er beregnet for tilkobling til eksternt nett /wan som altså er internet her. . Er ikke skråsikker på det, men nesten... "correct me if i'm wrong"!

:shrug:

Lenke til kommentar

Hmm, ok, en ting eg må få klarhet i. funker telenors ADSL mot min switch?? Alle sier det ikke er noe problem, det har 3 telenor Direkte ansatte sagt også, skal bare være å plugge den i. Men litt usikker på det med uplinkport. Har en 8ports CNET switch:

 

http://www.komplett.no/k/ki.asp?action=inf...19&GrpID=6&s=pl

 

og SMC EZ 10/100 (SMC1255TX) nettverkskort i samtlige maskiner.

 

Det står ingenting om Uplink eller noe i boken (av det eg kan forstå), men går ut i fra at alle portene da støtter dette?1?. Har prøvd modemet i port 1 og i port 8, men de ser helt like ut, ikke noe uplink merke. Men får jo samme feilmelding uansett om modemet står i Switch eller om den står rett i en av maskinene. Og det er jo kontakt siden modem og switch blinker når eg prøver å logger på.

Lenke til kommentar
Man må være rimelig røket i topplokket for å velge telenor adsl, så jeg har ikke sympati.

 

Vel, når eneste alternativ er SHDSL fra Nextgentel te 1500kr mnd, så er jo Telenors ADSL bedre enn vanlig ISDN.....men eg bytter samme dag som eg har mulighet til en annet ISP!!

Lenke til kommentar
Enten bruker du krysset TP til en port på switchen, eller så bruker du uplink porten (som krysser for deg). Port 8 deles ofte med uplink, slik at du bare kan bruke en av dem om gangen.

Jeg kan koble til fra alle maskinene i nettverket med dette oppsettet...

 

Prøvde med en krysset kabel en gang, men kan jo alltids prøve igjen. Har en 25m krysset TP liggende et sted fra tiden då eg bare hadde to maskiner i nettverk. Men no konsentrrere eg meg om å få bredbåndet til å virke uten nettverk, rett i ene maskinen. Når det først funker så kan eg ta problemet med å få det på nettverket. Er nå 99% sikker på at det må være telenor som ikke har stilt inn linjen skikkelig...

Lenke til kommentar

Om det er noe trøst, har jeg hatt samme problemet i dag.

Kjører via DSL gateway fra 3Com, og av og til "forsvinner" ADSL.

 

Da er det bare å slå av strømmen påADSL-boksen, vente noen sek. og koble inn strøm igjen. Så er vi på ny på nett etter 30-40 sek.

 

F**** irriterende, men det er dessverre kun Stjelenor som er i mitt område.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...