Gå til innhold

[Løst]hjelp! finner ikke ut hvorfor det er padding/margin her


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjør som resten av oss: Nullstill alt av paddings og margins først, og legg til der det er behov senere! Da slipper du å fjerne for alle mulige caser der diverse browsere slenger på dette.

* {
padding:0;
margin:0;
}

 

takk for tipset!

 

men det retta ikke problemet :/

jeg har søkt litt rundt og noen snakker om at IE og firefox rendrer whitespace, mens opera ikke gjør det her.. men jeg har også prøvd å lage koden på en linje men fortsatt ingen forskjell.. :no:

 

EDIT: har kjørt koden igjennom mange whitespaceremovere nå, og fortsatt samme problem, selv om hele siden er på en linje og uten et eneste space..

Endret av jagarock
Lenke til kommentar

Klarer ikke å se det sånn umiddelbart jeg heller :-/

 

I og med at det ikke er din kode, ville jeg egentlig bare begynt på nytt. F-eks den spacer-div'en er totalt feil bruksområde for en tag. Du har mer oversikt over koden og finner fortere feil om du har skrevet koden selv :-)

 

Jeg tipper det er elementene over og under som forskyver bildet ditt. Når jeg slår en boks rundt høyremenytaggene, ser jeg 5px whitespace til høyre på alle elementene i høyremenyen. Det kan være noe av det som gjør at bildet flytter seg, om det sentrerer seg i menyen horisontalt.

Endret av Mads-b
Lenke til kommentar
Klarer ikke å se det sånn umiddelbart jeg heller :-/

 

I og med at det ikke er din kode, ville jeg egentlig bare begynt på nytt. F-eks den spacer-div'en er totalt feil bruksområde for en tag. Du har mer oversikt over koden og finner fortere feil om du har skrevet koden selv :-)

 

Jeg tipper det er elementene over og under som forskyver bildet ditt. Når jeg slår en boks rundt høyremenytaggene, ser jeg 5px whitespace til høyre på alle elementene i høyremenyen. Det kan være noe av det som gjør at bildet flytter seg, om det sentrerer seg i menyen horisontalt.

 

det er min kode, jeg har skrevet det der idag :ermm:

kan prøve å fjerne spacer og se hva som skjer

Lenke til kommentar
Klarer ikke å se det sånn umiddelbart jeg heller :-/

 

I og med at det ikke er din kode, ville jeg egentlig bare begynt på nytt. F-eks den spacer-div'en er totalt feil bruksområde for en tag. Du har mer oversikt over koden og finner fortere feil om du har skrevet koden selv :-)

 

Jeg tipper det er elementene over og under som forskyver bildet ditt. Når jeg slår en boks rundt høyremenytaggene, ser jeg 5px whitespace til høyre på alle elementene i høyremenyen. Det kan være noe av det som gjør at bildet flytter seg, om det sentrerer seg i menyen horisontalt.

 

det er min kode, jeg har skrevet det der idag :ermm:

kan prøve å fjerne spacer og se hva som skjer

Ah, beklager, leste over at du hadde lånt fra netshop, men det gikk litt fort unna XD

 

Legg til border:0; i * { -greia på toppen, som cruzader foreslo, så slipper du flere "ubehaglige" overraskelser ;)

 

 

EDIT: Faen.. med 500kbps laster sidene så sakte at jeg ikke ser at folk kommer meg i forkjøpet..

Endret av Mads-b
Lenke til kommentar

nå er ikke jeg sånn helt inne i css, men mener huske det var de eldre ie som fker til div spacere.

legge til padding på div's der du vil ha spacing burde vel løse det.

 

jeg bruker lage et design og gjerne se det akkurat som jeg tenkte det i firefox, så åpne det i IE og rive meg i håret....

Endret av cruzader
Lenke til kommentar
Haha, joda. Mens du er i gang, kan du jo gjøre om "populære produkter" til en uordnet liste, putte CSS'en i ekstern fil, ikke spesifisere høyde og bredde i HTML, samt begynne å identere koden din, så nærmer vi oss perfekson? :-)

ja rydding skal til ja.

 

men en ting til som jeg kom på akkurat nå, hva er egentlig forskjellen på å style en div med "id" iforhold til "class" ? akkurat nå blander jeg dem for de ser ut til å gjøre akkurat det samme

Lenke til kommentar
Haha, joda. Mens du er i gang, kan du jo gjøre om "populære produkter" til en uordnet liste, putte CSS'en i ekstern fil, ikke spesifisere høyde og bredde i HTML, samt begynne å identere koden din, så nærmer vi oss perfekson? :-)

ja rydding skal til ja.

 

men en ting til som jeg kom på akkurat nå, hva er egentlig forskjellen på å style en div med "id" iforhold til "class" ? akkurat nå blander jeg dem for de ser ut til å gjøre akkurat det samme

Id'er er unike elementer. Du kan/skal ikke ha to elementer med samme id på samme side.

 

Class derimot..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...