Gå til innhold

Jobbe i Florida Disney World 2010


Anbefalte innlegg

Hei. Mods/Admin jeg håper på det sterkeste at dere ikke sletter den tråden, den er veldig viktig for meg.

Jeg vet at en lignende tråd er oppe, men det er så mye unødvendige innlegg der og mangel på datoer.

 

Jeg har 5-6 dager på meg til å takke jeg/nei til å jobbe i Epcot i Disney Wolrd i Florida.

Da man søkte stod det ingenting om timeslønnen, men da jeg fikk vite det på intervjuet så ble jeg litt skeptisk. Slik jeg jobber i Norge nå så vil jeg tjene 3 ganger så mye, men heldigvis er ikke penger det viktigste for meg.

 

Jeg er veldig forbauset over at jeg fikk jobben, jeg snakket engelsk dårligst av alle som stilte opp, det kan jeg garantere dere, i tillegg fikk jeg blackout under intervjuet slik at engelsken ble verre. Men jeg har erfaringer og er flink med mennesker og det må hun ha sett.

 

Men til saken nå. Jeg har en del spm.

Håper på svar fra de som har jobbet der i 2009.

1. Holder pengene man tjener til dagslige ting? (mat,klær+litt fun)

 

2. Med tanke på mat, er det slik at man må leve på fast food eller holder inntektene til en skikkelig god mat man kan lage selv?

 

3. Bør man ha med seg mye ting? Pengene man tjener er jo verdt mer i USA enn i Norge og da er det vel fordel å kjøpe det meste der?

 

4. Hvordan er været?

 

5. Er det noen andre strenge regler enn det man har fått opplyst?(guttene må barberere seg hver dag? ikke drikking for de under 21? håret skal være bak ørene når man jobber? ingen piercing/tatoo, andre regler?)

 

6. Det pleier å være varmt der, hvordan er det da med kostyme/uniformen man bruker?

 

7. Hva er det man kan gjøre der når man har fridager?

 

8. Jeg har fått jobb på Attraction, er det mulighet å bytte på det eller ha jobb i Food i tillegg?

 

9. Noen som kan gi innblikk i jobben i Attractions?

 

Svar så godt dere kan og vær ærlige. Hold en middels stil, ingen smileys.

 

Jeg har som sagt kun 5-6 dager til å svare. Jeg håper dermed på gode og raske svar. De som ønsker det kan legge meg til på MSN så tar vi en koselig og hyggelig prat der, det hadde vært veldig fint og jeg hadde vist en stor takknemlighet.

 

MSN: [email protected]

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg er der ikke og jobber, men har vært der på ferie kan svare på et par av spørsmålene dine, etter at jeg utvekslet mail med en som har jobbet der et par ganger.

 

3. Pakkelister finnes på et internasjonalt forum om dette ( skal prøve å finne link ), og på den norske siden http://www.disney-norge.webs.com/

 

4. Hvordan er været?

 

Været er jævlig varmt og jævlig fuktig. Jeg var på ferie i Florida i vinterferien en gang, og da var det norsk sommer på det aller varmeste/syd - europa. Sommeren er det ekstremt varmt, men det går da an å overleve. Luftfuktigheten er svært høy. Av og til kommer det kraftige tropiske regnskyll på ettermiddagene.

 

5. Vet at de under 21 ikke får drikke på bostedet (og kommer heller ikke inn på noe særlig utesteder, da det er 21 års aldersgrense). Det skal ikke være synlige piercinger eller tatoveringer.

 

6. Bunaden er ikke like tykk som de norske, og er laget av bomull. Dessuten er mange av stillingene innendørs, så man slipper å være i sola hele tiden. Amerikanerne er etter det jeg har hørt ivrige med air condition.

 

7. Orlando må være et av USAs største turistområder, så det er nok av ting å finne på. HAr hørt at det er rundt 1000 golfbaner i området, og det er et par timers kjøring til kysten, hvor det finnes flotte strender. The Commons (et av bostedene) har dessuten svømmebasseng, treningsrom og lignende fasiliteter (volleyballbane tror jeg, og tennis). HAr du penger til det kan du jo reise litt rundti USA. Kan tenke meg at det er en del bra partysteder i Orlando, i tillegg til at festing vistnok er en fulltidsaktivitet på The Commons.

 

Her står det også om fritid på en av sidene http://disney-norge.webs.com/fritid.htm . Masse nyttig å lese der.

Endret av Attityd
Lenke til kommentar

For å være helt ærlig, om du synes det med penger er litt avgjørende, så bør du kanskje tenke deg om siden du har fått jobb i raiden. Du tjener 8 dollar i timen, det er absolutt ikke mye å leve på.. De aller fleste har med seg tusenvis av oppsparte kroner som de bruker der nede i tillegg til lønnen. Hadde du derimot jobbet i food hadde du kunnet sikkert tjent mer enn her hjemme om du hadde vært flink å jobbe masse og spare, siden du kan tjene 2000 kroner dagen.

 

1: Tror lønnen holder omtrent akkurat, men da kan ikke shoppe så mye, og heller ikke spise så mye ute. Jobbet selv i food og lagde aldri mat hjemme, men det koster jo litt å spise ute hver dag, så da får du heller være flink å lage mat i leiligheten.

 

2: Hehe, tja.. Kan fort bli mye fast food, men det er fordi det er så himla billig. Men det er butikk ikke så langt fra hvor du kan handle masse råvarer og om du er flink kan du nok helt fint leve på vanlig kosthold.

 

3: Ikke ta med mye ting. Fordi det er ikke vits, ja det er billigere å kjøpe i USA, og det er et lite helvete å få med seg tilbake til Norge igjen også etter et år ;) Men jeg kjøpte sånt som Macbook og digitalkamera der nede fordi det er endel billigere. Også endel klær.

 

4: Været er VARMT!!! Det er sånn digg og varmt februar-april, så begynner det å bli skikkelig varmt, i juli, august og september er det nesten uutholdelig, også blir det litt bedre utover høsten.. Opplevde faktisk at det var 2-3 uker hvor det var skikkelig kaldt i januar. (Altså, nede på 0 faktisk, spesielt om morgenen)

 

5: Hmmm, ikke som jeg kommer på.. Men håret skal ikke bare være bak ørene for dere, dere må ha det klipt kort. Har skjedd flere ganger at gutter har kommet på jobb og blitt nektet å jobbe fordi håret var for langt. Og da var det ikke langt i det hele tatt i forhold til "vanlig" standard, men Disney standard.. Ble sendt rett til Disneyfrisøren og blitt skamklipt. Hehe.

 

6: Du får jo sånn lissom-bunad å ha på deg.. Vet ikke helt hvor varm den guttebunaden er, men vår jentebunad var ganske grusom å ha på seg ute. Det er ikke bare det at det er veldig varmt der, men det er en helt sinnsyk luftfuktighet, så du blir skikkelig svett, klam og ekkel. Men siden du har fått jobb i raiden er endel av jobbingen din inne hvor det er aircondition. Men du må likevel stå litt ute.

 

7: Kan gjøre hva du vil.. Gå i Disney parkene (du kommer inn gratis), dra på Universal Studios (mye bedre park enn Disney), kjøre til Tampa og dra på Busch Gardens, dra på kino, dra på shopping på Mall at Millenia eller Florida Mall, dra på stranda, hoppe i fallskjerm, dra til Everglades for å se på alligatorer, henge ved svømmebassenget der du bor, dra til Old Town og se på alt det ser å se der osv osv.. Kjedet meg veldig sjeldent der nede for å si det sånn.

 

8: Det skal veeeldig vanskelig la seg gjøre å bytte, dessverre. Har en venn som er der nede for andre gang, første året jobbet han i food, nå fikk han bare jobb i merchandise. Han prøver å bytte over, men han får ikke. Så jeg vil anta at nei, det vil du ikke få gjort.

 

9: Jobbet ikke der selv så er ikke helt 100% inneforstått med hva jobben innebærer.. Men du "greeter" (tar imot) de som står i køen for å ta raiden, du plasserer folk ned i båtene, du trykker på et par knapper som styrer båtene videre, du står ved et podiet når båtturen er over og sier en hilsen i en mikrofon, du setter igang filmen om Norge (5 min lang) på slutten av turen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...