Gå til innhold

Frustert over å ikke klare 4GHz stabilt (i7 920 D0)


Anbefalte innlegg

Føler at jeg nå har prøvd alt mulig, jeg skal vel ikke trenge å gå over 1.3 på vcore med en D0?

Bruker P6T SE mobo og Corsair 6gb 1333mhz brikker.

 

Er ganske ny på dette, men etter å ha lest mye så føler jeg at jeg gjør noe veldig feil. Har testa med vcore på 1.3, forskjellig cpu ratio fra 19-21 og ram frekvens på 1200, 1500 og 1600 avhengig av cpu ratio og og bus speed. Hva gjør jeg feil? Hva er det som er normalt av verdier? Må jeg justere qpi/dram core voltage, dram bus voltage cpu pll, ioh og ich? Har følgt en del guider på hva man skal sette av verdier ol. Ser mange som bare setter cpu ratio til 20 og bus speed til 200 og skrur opp vcore og det blir stabilt. Og det med samme hardware som meg. Noen som har lyst å hjelpe en stakkar?

 

Kan legge til at det sitter tre 250mm vifter og en 120mm vifte i kabinettet pluss en Noctua på CPU.

 

Tusen takk for all hjelp.

 

EDIT: Kan legge til at jeg kjører 3.8GHz dønn stabilt på 1.26250 vcore.

Endret av Piranha
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Prøv følgende:

DRAM Volt på 1.66v (eller 1.65v kommer ann på hva HKet vil)

Minnemulti: x8

Uncore: x16 eller x17

BCLK: 200

VTT: 1.30v (test litt selv men ikke så mye over 1.35V for en 24/7 klokk)

VCORE: 1.30V (eller mindre lek litt selv men du burde ikke trenge så mye mer.)

CPU Ratio på 20

Husk og ha Intel Turbo Boost osv AV

 

Personelig har jeg ikke rørt dram bus voltage cpu pll, ioh og ich så kan ikke si så mye om det...

Lenke til kommentar

Er nå nede i 1.296 idle og 1,304-1,312 under load. Normalt at den hopper fra 04 til 12 sånn som den gjør? Har det noe med LLC å gjøre tru? :hmm: Har også gjort om multiplier til 21 og bus speed til 191.

 

Er nå på 1.3 blank i bios på vcore og stabilt i intel burn test på "standard". Fikk faktisk bedre resultater enn forrige runde også. Idle 1.288 og load 1.304.

 

Men er load line calibration skummelt? Leser om peaks ol. og det er mye forskjellig meninger om det.

Endret av Piranha
Lenke til kommentar

LLC mener jeg ahr noe med Vdroop og gjøre (Volten er mindre enn det du oppgir i BIOS) men er ikke sikker :-S

 

Men prøver du og finne en stabil klok eller den beste?

Fordi stabil for DEG må du finne ut selv. min klokk gir meg BSOD på under 10 min med Prime. men siden jeg ikke skal stresse CPUen min til 100% (ordntlige 100%) så gjør det ikke det noe.

 

Altså gjør heller det du skal med dataen istede for og kjøre den igjennom stresstester i X antall timer. er ikke det du skal bruke dataen din på uansett (veit ikke om du har noen overklokk ambisjoner men..)

Holder du på med Spill så kjør igjennom det "beste" spille ditt i noen timer og hvis du får BSOD av det så stiller du litt på vcore.

 

Edit: veit ike om du har lest denne men kansje litt nyttig info her:

http://www.evga.com/forums/tm.asp?m=100494...mpage=1&key

Endret av Submit
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...