Gå til innhold

Hjelp meg med å finne beste PC til ca 3-4 000 - skal handle i helga!


Anbefalte innlegg

Da satt jeg uten PC og er på jakt etter ny bærbar. Budsjettet er ca 3-4000, kan strekkes littegrann, men helst ikke mye.

 

Jeg er ute etter en slank og pen PC som yter bra og som har mulighet for win7. Jeg synes 250 GB og 4 GB ram bør være tilstede. CPU-messig er jeg litt ute av dansen så jeg vet ikke helt hva som er bra, men vil helst ha en som klarer å kjøre på litt før det fryser til.

 

Mine kandidater så langt er:

http://www.mpx.no/aspx/produkt/prdinfovnet.aspx?plid=108367

http://www.mpx.no/aspx/produkt/prdinfovnet.aspx?plid=108367 (Win7???)

http://www.ps.no/ArtDtl.aspx?i=173569

 

5538en, nr.1, ser flott ut, men er AMD 1.2 Ghz CPUen noe tess? Ser den sitter i netbooker også og da tenker jeg den er nokså slapp?

 

Noen bedre til prisen?

Endret av cybervision_
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

emachines er vel de der leketøyene med Intel Atom i ?, jeg følger rett og slett ikke med så mye på bærbare. Så jeg vet rett og slett ikke hvordan Intels Pentium T4200 yter.

 

Amd cpu'en er en dual core Athlon på 2,1 ghz, noe som plasser den i ytelse omtrent som core2 med rundt 1,7 ghz, så hvordan pentium T4200 yter i forhold til en Core 2 på ca 1,7 ghz eller an athlon x2 på 2,1 ghz vet jeg ikke.

 

Dog vet jeg at grafikkløsninga i den der PB er brukbar, er faktisk et dedikertt radeon 3470 med 256 mb eget minne, noe som gjør at en kan ha litt spill morro med den.

 

Nå er det ikke slik at jeg kan anbefale den der Elkjøp bærbare PB, jeg har ikke prøvd den, eller lest tester av den, det jeg vet at speifikasjonsmessig er den like god som laptopper til omtrent kr 5000 - 6000 i mai i år. Så hva det er som gjør den så billig vet jeg rett og slett ikke.

Endret av Osse
Lenke til kommentar

Emachines er etter min mening lektøy, intel atom suger rett og slett, blir som å bruke en 10 år gammel laptop. Det at det står intel på en cpu betyr ikke at den er raskest. Men jeg vet possitivt at Intel grafikk er noe dritt til alt annet en 2D.

Endret av Osse
Lenke til kommentar

Sammenlignet mot den Elkjøp PC'en til samme pris

 

Prosserorenen er ikke så ulikt, pentium er svakere en core2 serien, core 2 serien er ca 10% kjapper pr klokk en athlon, så jeg regner med den cpu'en er noegelunde lik cpu'en enn i elkjøp pc'en, sansynligvis 2-6% kjappere.

 

Grafikkortet der duger vel til å se på film maks, er direkte dårlig i forhold til Elkjøp PC'en

 

Hardisk 90 gb mindre en PB

Minne Lik

Os lik

Har ikke HDMI, PB har

Har ikke webkamera, Pb har

Har ikke minnekortleser, PB har

 

Batteritid er nok bedre på pc'en fra dustin, vil nok gjette på at batteritiden på elkjøp lapptoppen er fra 30 min til 1 time kortere, mye pga at den har så meget bedre grafikkort.

 

Hvordan byggekvalitet er kan jeg ikke si.

Endret av Osse
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...