Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

sjekk min ftp server!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Utfra en rask nmap på port 1-1000 (håper ikke du tar deg nær av det) virker det som om du har åpnet alle portene. Det er ikke spesielt bra, men da skulle jo ihvertfall være mulig å koble til på port 21. Jeg får imidlertid connection refused der. Det er mulig at du må stille inn i FTP programmet at det skal svare når det kommer forespørsler til ip 80.202.34.64.

Lenke til kommentar

Vet dette har vert nevnt før, men har du prøvd konfig verktøyet på mine sider på www.broadpark.no??

 

Sett opp at FTP portene skal routes til den lokale IP adressen som serveren din kjører på. I tillegg nevnte du noe om at port 21 var i bruk, dette kan skyldes IIS, disable windows ftp service hvis den kjører.

 

 

JD

Lenke til kommentar
ok nå får jeg server opp (bulletproof)

 

klarer å logge på fra intern addresse 10.0.0.3, men ikke fra ekstern 80.202.34.64

 

hvorfor?????? :-?  

 

har ng og cisco 667

 

Du klarer ikke å logge på din egen ftp server via den eksterne ipen når du sitter på en intern maskin. Det klarer i alle fall ikke jeg, men ftpen min funker eksternt likevel ! Få en annen til å sjekke mens du driver på !

Lenke til kommentar

Har akkurat samme ftp server og cisco router fra NGT selv. Funker utmerket. Åpne port 20 og 21 for tcp trafikk så skal det funke. Har hatt noen problemer med det tidligere, og løsningen da var å spesifisere utside adressen i steden for å sette 0.0.0.0. Pass på at du bruker rett innside adresse. Har du bare en maskin koblet direkte på routeren skal den mest sannsynlig være 10.0.0.2.

 

Ang. alt passord greiene folk har kommet med. Det er en del forskjellige systemer ute og går fra det som blir levert fra NGT. Det er to forskjellige "årganger", om man kan kalle det det, av både Cisco routere og av Netopia routere etter som jeg har fått med meg. De første Cisco 677i routerene hadde samme passord. Husker ikke hva dette var. Neste generasjon har individuelle passord som kundeservice kan gi deg. Ingen brukernavn. Netopia har vert levert med en utgave der brukernavn og pass er admin/noway. Er og mulig det er begynt å leverest noen med individuelle brukernavn og pass, men desse har jeg ikke vert borti.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...