Gå til innhold

Benq 2420HD vs 2411


exmx

Anbefalte innlegg

Har tenkt å kjøpe meg to nye skjermer til "kontoret". Har sett litt på BENQs G2420HD og G2411HD. Har lest på forumet, søkt på google, og sett i prisguiden, men finner ikke noe som sier hva forskjellen mellom disse to er.

 

Noen som vet? Burde vært ulovlig slik som BENQ navngir skjermene sine...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det stemmer som L O G I M A N sier (ramma er forskjellen). Fikk min G2411HD i dag, men synes at innsynsvinkelen er rævva. Det er plagsomt å måtte tilte skjermen når jeg lener meg tilbake i stolen. Hvis man ikke sitter rett foran skjermen er det svært vanskelig å skille nyanser av sort. Jeg mistenker dog at dette er en egenskap som TN-panelet har fremfor akkurat denne skjermmodellen. Jeg synes denne skjermen er et såstort steg ned fra min gamle Dell FWP2005 (som nå er en 5 (?) år gammel modell) at jeg vurderer å benytte meg av angrefristen og heller gå til anskaffelse av f.eks. en Dell U2410.

Endret av atsjoo
Lenke til kommentar
Fikk min G2411HD i dag, men synes at innsynsvinkelen er rævva. Det er plagsomt å måtte tilte skjermen når jeg lener meg tilbake i stolen. Hvis man ikke sitter rett foran skjermen er det svært vanskelig å skille nyanser av sort. Jeg mistenker dog at dette er en egenskap som TN-panelet har fremfor akkurat denne skjermmodellen. Jeg synes denne skjermen er et såstort steg ned fra min gamle Dell FWP2005 (som nå er en 5 (?) år gammel modell) at jeg vurderer å benytte meg av angrefristen og heller gå til anskaffelse av f.eks. en Dell U2410.

 

urk.. slik er skjermen jeg har nå også. Irriterer meg veldig over enkelte ting som fargekontrast når jeg jobber med webdesign. Finnes det noen billigere alternativ enn Dell U2410? Mener å ha hørt ett sted at Benq som oftes anbefales til bilderedigering. Kanskje en LITT dyrere modell enn 2411HD?

Lenke til kommentar
Fikk min G2411HD i dag, men synes at innsynsvinkelen er rævva. Det er plagsomt å måtte tilte skjermen når jeg lener meg tilbake i stolen. Hvis man ikke sitter rett foran skjermen er det svært vanskelig å skille nyanser av sort. Jeg mistenker dog at dette er en egenskap som TN-panelet har fremfor akkurat denne skjermmodellen. Jeg synes denne skjermen er et såstort steg ned fra min gamle Dell FWP2005 (som nå er en 5 (?) år gammel modell) at jeg vurderer å benytte meg av angrefristen og heller gå til anskaffelse av f.eks. en Dell U2410.

 

urk.. slik er skjermen jeg har nå også. Irriterer meg veldig over enkelte ting som fargekontrast når jeg jobber med webdesign. Finnes det noen billigere alternativ enn Dell U2410? Mener å ha hørt ett sted at Benq som oftes anbefales til bilderedigering. Kanskje en LITT dyrere modell enn 2411HD?

 

Jeg har ikke oversikt over alle Benq-modellene, men tror fort du må opp til ca 4000kr for å få IPS-panel. U2410 koster 4395kr på dustinhome.no. Alternativt kan man se seg om etter brukte WFP2407/2408 (fra f.eks. greentech.no - de har ikke inne nå, men de hadde to stykk WFP2407 inne senest i forrige uke til 2495kr)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...