Gå til innhold

Apple iPhone 3G Forsikring/Reklamasjon/Moobi ved skade.


Anbefalte innlegg

Jeg føler jeg faller mellom mer enn to stoler når jeg prøver å forholde meg til NetCom sine rutiner, og ønsker rett og slett noe veileding fra én som har vært igjennom "Prosessen" før.

 

Redegjørelse følger (Mobilen er forsikret gjennom NetCom):

 

Telefonen mistet dekning etter 3.1 oppdateringen -> Levert til forhandler.

Forhandler sender til Moobi -> Moobi finner vannskade og avviser kravet.

Jeg får telefonen i retur -> Oppdaterer til 3.1.2 og problemet forsvinner.

I dag (28/10 kl. 1615) sprekker skjermen når jeg trykker på "Home"-tasten (Jeg så sprekken forme seg mens jeg holdt telefonen i hånden).

Jeg ringer NetCom Skadesenter -> De ber meg redegjøre på mail for hvorfor to krav kommer så tett.

Jeg forklarer at jeg på generelt grunnlag ønsker å høre hvordan de forholder seg til slike saker -> NetCom Skadesenter sier det sansynligvis er en reklamasjonssak og at jeg må gå til forhandler.

 

Slutt på redegjørelse.

 

 

Jeg tenker nå at om jeg leverer telefonen til forhandler, sender de telefonen til Moobi. Moobi undersøker telefonen og avviser kravet på grunn av tidligere nevnte vannskade.

 

I am lost.

 

Noen tanker?

 

-Ruben

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Har vært gjennom dette mange ganger på jobb.

 

Det er ingen hemmelighet at moobi er svært vanskelige å forhandle med. Jeg tviler sterkt på at de vil godkjenne sprekken som reklamasjon dersom de tidligere har konstatert at telefonen er fuktskadet.

 

På den andre siden tar ikke moobi betalt for undersøkelsestid og det eneste du har å tape på å sende den inn igjen er tiden uten telefonen din.

 

Mine erfaringer med moobi er at ofte skulle kanskje en skade bli dekket av garanti, men så finner de en annen feil i telefonen som gjør at de kan fraskrive seg ansvar. Jeg er glad for at det er bare iPhone vi sender inn til moobi. :)

 

 

Håper det hjalp litt, selv om det ikke er konkret fakta.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...